Abstract
The aim of this article is to present a selection of novel tools used in organizing a foreign language competition. Particular attention will be focused on finalists’ and laureates’ opinions, expressed by means of a questionnaire administered for the needs of evaluation of innovative instruments used in the Spanish Language Competition. These include the Moodle platform, electronic tests, and a comprehensive website. Finally, we will present some recommendations for current and future organizers of foreign language competitions concerning the use of new technologies in their activities.References
Aguilera Carrasco J.M. (2005), From e-mail to superweb tools! (w) Cal N., Nuñez P., Palacios I.M. (red.), Nuevas tecnologías en Lingüística, Traducción y Enseñanza de lenguas. Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela, s. 155-164.
Blink R. (2016), Leading Learning for Digital Natives. Combining Data and Technology in the Classroom. New York: Routledge.
Burbat R. (2016), El aprendizaje autónomo y las TIC en la enseñazna de una lengua extranjera: ¿Progreso o retroceso? (w) „Porta Linguarium”, nr 26, s. 37-51. Online: http://www.ugr.es/~portalin/articulos/PL_numero26/ART3_Ruth%20Burbat.pdf [DW 12.11.2017].
Davidson C.N. (2011), Now You See It. How the Brain Science of Attention Will Transform the Way We Live, Work, and Learn. New York: Viking.
Denek K. (1997), Efektywność edukacji szkolnej (w) „Studia Pedagogiczne”, nr 30, s. 91-106.
Droździał-Szelest K. (2004), Strategie uczenia się języka obcego: badania a rzeczywistość edukacyjna (w) Pawlak M. (red.), Autonomia w nauce języka obcego. Poznań – Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM.
Dryjańska A. (2015), Internetowe zasoby audiowizualne sposobem na kształtowanie savoir-être uczniów (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 33-39. Online: http://jows.pl/sites/default/files/dryjanska_1.pdf [DW 13.07.2017].
Ducourtioux S. (2015), Dydaktyzacja treści multimedialnych w środowisku e-learningowym: bogactwo możliwości (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 24-32. Online: http://jows.pl/sites/default/files/ducourtioux.pdf [DW 15.07.2017].
Kandzia J. (2011), Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Kraków: Impuls.
Kordziński J. (2012), Zarządzanie rozwojem szkoły. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Michońska-Stadnik A. (2013), Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji wybranych teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ontoria Peña M. (2014), La plataforma Moodle: características y utilización en ELE (w) Contrearas Izquierdo N.M. (red.), La enseñanza del español como LE/L2 en el siglo XXI. Jaén: ASELE, s. 913-921. Online: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/24/24_913.pdf [DW 20.11.2017].
Prensky M. (2010), Teaching Digital Natives. Partnering for real learning. Thousand Oaks: Corwin.
Prensky M. (2012), From Digital Natives to Digital Wisdom. Hopeful Essays for 21st Century Learning. Thousand Oaks: Corwin.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sporu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, Dz.U. 2002 nr 13, poz. 125.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, Dz.U. 2017, poz. 1580.
Small G., Vorgan G. (2015), 2 Weeks to a Younger Brain. An Innovative Program for a Better Memory and Sharper Mind. West Palm Beach: Humanix Books.
Stańczyk J. (2008), Uczeń i nauczyciel w wirtualnej misji: technologie informacji i komunikacji jako narzędzie kształtowania postaw autonomicznych (w) Pawlak M. (red.), Autonomia w nauce języka obcego co osiągnęliśmy i dokąd zmierzamy. Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, s. 315-324.
Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
License
Copyright (c) 2018 Małgorzata Spychała-Wawrzyniak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors
Authors of texts accepted for publication in Neofilolog are required to complete, sign and return to the Editorial team’s office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of the texts published in Neofilolog grant Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works that have been published in Neofilolog since 2017, under the following conditions:
▪ attribution – obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
▪ no derivatives – the work must be preserved in its original form. Without the author's consent, it is not possible to distribute the modified work in the form of translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published since 2017.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the property right as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).