Bodźce ikoniczne w zintegrowanym nauczaniu mówienia i pisania
PDF

Słowa kluczowe

język polski jako obcy
bodźce ikoniczne
zintegrowane nauczanie mówienia i pisania

Jak cytować

Morcinek, B. . (2010). Bodźce ikoniczne w zintegrowanym nauczaniu mówienia i pisania. Neofilolog, (35), 263–272. https://doi.org/10.14746/n.2010.35.25

Abstrakt

Efficient teaching of speaking and writing in a foreign language is always a challenge. In particular, the development of productive skills requires the employment of a variety of methods designed to provide necessary encouragement. Teaching Polish in a country as distant from Poland as Japan seems to be even more demanding than might be the case with more popular languages, such as English, because students have very limited opportunities to use Polish in their daily lives. My solution involves the use of pictures, employed in the course of the class as cues stimulating students imagination and thus generating a context conducive to real communication.

https://doi.org/10.14746/n.2010.35.25
PDF

Bibliografia

Biesaga, S. 2005. „Zastosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w nauczaniu języka i kultury polskiej w środowiskach polonijnych na Wschodzie” (w) Garncarek, P. (red.) Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Warszawa: Instytut Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców Polonicum.

Czechowska, A. 1992. Kompetencja komunikacyjna w glottodydaktyce, (w) Dąbrowska, A. (red.) Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Wrocław: Wydawnictwo WTN : 13-21.

Kryżan-Stanojević, B. 2004. Warsztaty językowe w terenie jako strategia dydaktyczna na studiach polonistycznych w Zagrzebiu (w) Dąbrowska, A. (red.) Wrocławska dyskusja … Wrocław: Wydawnictwo WTN: 95-100.

Paulston, Ch.B. 1992. Linguistic and Communicative Competence: Topics in ESL, Multilingual Matters, Clevendon-Philadelphia-Adelaide.

Sekiguchi, T. 2001. Rewolucja technologii informacyjnej w kontekście studiów polonistycznych w Japonii (w) Cudak, R. i J. Tambor (red.) Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego: 61-69.

Szykuła, I. 2004. „Aby język giętki wyraził wszystko, co pomyśli głowa…”, czyli kilka słów o zajęciach konwersacyjnych (w) Dąbrowska, A. (red.) Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Wrocław: Wydawnictwo WTN: 61-67.