No. 10 (2015)
Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej
Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 10 (2015)
Published 2017 October 26
INTRODUCTION
Beata Cytowska, Piotr Plichta
7-11
Wprowadzenie
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.01
PDF (Język Polski)
ARTICLES
Dorota Podgórska-Jachnik
15-32
Emancipatory pedagogy and special education – the key categories in emancipatory discourse of disability
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.02
PDF (Język Polski)
Marcin Wlazło
33-49
(Neo)liberal involvement of the emancipatory paradigm of special education
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.03
PDF (Język Polski)
Joanna Konarska
51-71
Emancipation as a new trend rehabilitation
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.04
PDF (Język Polski)
Joanna Buława-Halasz
73-87
The emancipation of autistic people. Introduction to the issue
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.05
PDF (Język Polski)
Agata Jakubas
89-110
“Being woman is to be a woman”: the stigma of „disabled gender” in experience of women with moderate to severe intellectual disability, attending an environmental self-care institution
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.06
PDF (Język Polski)
Małgorzata Walkiewicz-Krutak
111-126
The challenges of emancipation in the context of autonomy of adults with visual impairment
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.07
PDF (Język Polski)
Kornelia Czerwińska
127-153
Emancipation in the life of a person gradually losing sight
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.08
PDF (Język Polski)
Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk
155-180
Brightness and shadows on the way of life of the adult blind person in the context of being in the process of adaptation to disability. A case study
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.09
PDF (Język Polski)
Iwona Konieczna
181-197
Chronic disease as a barrier in achieving of independence by children
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.10
PDF (Język Polski)
ARTYKUŁ OBCOJĘZYCZNY
Kas Mazurek, Margaret Winzer
201-213
Emancipation through education: Views on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.11
PDF
CONFERENCE RAPORTS
Katarzyna Pająk
217-219
A Report on the Scientific Conference „Wsparcie osób z niepełnosprawnością w drodze do aktywizacji zawodowej”
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.12
PDF (Język Polski)
Joanna Gładyszewska-Cylulko
220-222
A Report on the Scientific Conference „Międzynarodowa Konferencja w ramach projektu „Islandia i Polska przeciw wykluczeniu z kultury” „Kultura jest dla wszystkich” (Wrocław, 18–19th Spril 2016)
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.13
PDF (Język Polski)
Kiriakos Chatzipentidis
223-226
A Report on the Scientific Conference „Biblioterapia w ośrodkach akademickich”
https://doi.org/10.14746/ikps.2015.10.14
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here