Tom 13 Nr 1 (2018)
Pełny numer
PDF

Artykuły

Małgorzata Grzywacz, Magdalena Piorunek, Grażyna Miłkowska, Lech Sałaciński
9-30
Gedanken zum Hochschulwesen in Polen. Veränderungen – Streitpunkte – Wertungen. Teil 2
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.1
PDF (Deutsch) PDF (English)
Kinga Kuszak
31-48
Dziecko w pogoni za szczęściem. Pozory szczęśliwego dzieciństwa
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.2
PDF PDF (English)
Abraheem Abu-Ajaj
49-62
The degree of social and educational integration and absorption of Arab Bedouin female students in teacher training institutions in Israel
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.3
PDF (English) PDF (English)
Małgorzata Cywińska
63-70
Positive reappraisal of stressful situations by children of younger school age
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.4
PDF (English) PDF (English)
Waldemar Kmiecikowski
71-82
Aksjologiczny zamęt wyzwaniem dla współczesnego człowieka
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.5
PDF PDF (English)
Elanit Ayzik
83-90
The properties of the modern world and the teacher’s awareness
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.6
PDF (English) PDF (English)
Magdalena Kozula
91-104
Adaptacja studentów zagranicznych na uczelniach jako główne wyzwanie edukacji migracyjnej w Polsce
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.7
PDF PDF (English)
Joanna Kapica-Curzytek
105-116
Edukacja a „tło migracyjne” – europejskie doświadczenia i dylematy w drodze do integracji
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.8
PDF PDF (English)
Ewa Sowa-Behtane
117-126
Stowarzyszenie Rodzin Wielokulturowych – organizacja pozarządowa reprezentująca interesy osób odmiennych kulturowo
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.9
PDF PDF (English)
Angelika Figiel
127–142
Dobre praktyki edukacji wielokulturowej na przykładzie Społecznego Gimnazjum nr 20 „Raszyńska” w Warszawie
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.10
PDF PDF (English)
Patrycja Kinga Knast
143–152
Esej o aktualność teorii Stuarta Halla w kontekście badań nad blogosferą
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.11
PDF PDF (English)
Małgorzata Anna Jakubowska
153–168
„Powieść o szwedzkim lęku” czyli kryminał jako zwierciadło zmian społecznych, historycznych i kulturowych na przykładzie cyklu „Wallander” Henninga Mankella
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.12
PDF PDF (English)
Marlena Kaźmierska
169–180
Asertywność jako istotna kompetencja społeczna w rzeczywistości szkolnej uczniów
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.13
PDF PDF (English)
Łukasz Albański
181–199
The challenges of undocumented migrant childhood
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.14
PDF (English) PDF (English)
Joanna Kozielska
201–211
Zawodówka (nie) jest OK? Szkoły zawodowe (branżowe) w opiniach uczniów a wybory edukacyjno-zawodowe w odniesieniu do sytuacji na rynku pracy
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.15
PDF PDF (English)
Kamila Słupska
214-235
Aktywność w czasie wolnym młodzieży studiującej
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.16
PDF PDF (English)
Aneta Judzińska
236-247
(Auto)percepcja tożsamości w ujęciu współczesnej młodzieży na podstawie Oblicza Szymona Kołody
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.17
PDF PDF (English)
Adel Ayada
248-253
The breakthrough of Bedouin women in Northern Israel – a conflict between generations
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.18
PDF PDF (English)
Justyna Wrzochul-Stawinoga
254-273
Obraz współczesnego społeczeństwa w utworach muzycznych Doroty Masłowskiej – Mister D.
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.19.
PDF PDF (English)
Jerzy Janiec
274-287
Problem-solving activity including trust and honesty: spotlighting ‘ASD’ students
https://doi.org/10.14746/kse.2018.13.20
PDF PDF (English)