OCENA POTENCJAŁU PROJEKTU TYPU „KURS INTENSYWNY” JAKO NARZĘDZIA ROZWIJAJĄCEGO KOMPETENCJĘ INTERKULTUROWĄ EUROPEJSKICH NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
PDF

Słowa kluczowe

interkulturowość
kształcenie nauczycieli
projekt europejski Erasmus

Jak cytować

Strugielska, A., & Strzemeski, K. (2019). OCENA POTENCJAŁU PROJEKTU TYPU „KURS INTENSYWNY” JAKO NARZĘDZIA ROZWIJAJĄCEGO KOMPETENCJĘ INTERKULTUROWĄ EUROPEJSKICH NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO. Neofilolog, (45/1), 43–55. https://doi.org/10.14746/n.2015.45.1.03

Abstrakt

The intensive programme for the Development of Intercultural Competence
of European Teachers of English (DICETE) aimed at the creation
of an innovative module of intercultural teacher training for English as
a lingua franca, which is being implemented in four partner universities
as a part of the regular curriculum. This article presents how the concept
of intercultural competence (IC) was negotiated by the participants
and how it related to the particular stages of the project. Techniques
in the programme for developing IC are described and the addresses
to their repository in which they are available are given.

https://doi.org/10.14746/n.2015.45.1.03
PDF

Bibliografia

Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative. Clevedon: Mul-tilingual Matters.

Komorowska, H. 2005. „Testowanie językowych osiągnięć uczniów – trudności i zagro-żenia”. Języki Obce w Szkole 6: 41-51.

Marczak, M. 2010. „New trends in teaching language and culture” (w) Coping with Diversity (red. H. Komorowska i L. Aleksandrowicz-Pędich). Warszawa: Wydaw-nictwo SWPS Academica: 13-28.

Mihułka, K. 2012. „Sposoby rozwijania kompetencji interkulturowej na lekcji języka obcego”. Języki Obce w Szkole 2: 107-117.

Liczne opracowania (anglojęzyczne) z pozostałych krajów uczestników projektu można znaleźć w tzw. „knowledge base” zasobów projektu na platformie moodle (https: //moodle.umk.pl/course).