Abstrakt
The paper presents the value of qualitative studies on the person of the FL teacher since s/he is the one who organizes the whole teaching-learning process
and takes the whole responsibility for it. It is of crucial importance, therefore, to collect from teachers as much data as possible by means of which our knowledge
about the quality of the whole process could be described, discussed and improved in the best way. Interviews and all types of lesson observations are
presented here as the optimal tools to achieve this aim.
Bibliografia
Arabski, J. (red.). 2001. Research on foreign language acquisition. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Arabski, J. (red.). 2003. Wybrane zagadnienia glottodydaktyki. Katowice: Wydawnictwo „Para”.
Boxer, D. 2002. Applying sociolinguistics. Philadelphia: John Benjamins.
Gruszczyński, L. A. 2001. Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Jaroszewska, A. i Torenc, M. (red.). 2008. Kultury i języki. Poznawać – uczyć się nauczać. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Komorowska, H. 2002. Stopień po stopniu. Rozwój zawodowy nauczyciela języków obcych. Warszawa: PWN.
Komorowska, H. 2008. „Samoocena w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli – nowe rozwiązania europejskie”, w: Jaroszewska, A. i Torenc, M. (red.). 2008. 71-80.
Makarska, J., Potocka, D. i Szatan, J. 1996. „Observation and supervision – draft guidelines”, w: Soelanko, E. (red.). 1996. 55-69.
Richards, K. 2003. Qualitative inquiry in TESOL. New York. Palgrave Macmillan.
Soelanko, E. (red.). 1996. Carry on teacher or how to survive in the classroom. Warszawa: Wydawnictwo NKJA Uniwersytetu Warszawskiego.
Wysocka, M. 2001. „On defining FL teachers’ competence”, w: Arabski, J. (red.). 2001. 63-68.
Wysocka, M. 2003a. Profesjonalizm w nauczaniu języków obcych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Wysocka, M. 2003b. „Rozwój stylu dydaktycznego u nauczycieli języków obcych”. w: Arabski, J. (red.). 2003. 87-99.
Licencja
Prawa autorskie (c) 1970 Maria Wysocka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).