Niewidomy student anglistyki i jego wykładowca: potrzeby, wyzwania, techniki
PDF (Język Polski)

Schlagworte

dysfunkcja wzroku
rozwiązania praktyczne
sukces

Zitationsvorschlag

Buczek-Zawiła, A. . (2011). Niewidomy student anglistyki i jego wykładowca: potrzeby, wyzwania, techniki. Neofilolog, (36), 120–136. https://doi.org/10.14746/n.2011.36.9

Abstract

It is generally postulated that visually-impaired students should be in-volved in mainstream study programs, along their sighted co-students. In the context of English Philology, this means that lecturers need to adapt their tutorials, their teaching aids, their techniques and general attitude. It is advocated here that it can be done even when lecturers are not trained in the field of SEN. The success of their students depends largely on the lecturers resourcefulness and creativity, as well as on their willingness to devote extra time to meeting the needs of such students.

https://doi.org/10.14746/n.2011.36.9
PDF (Język Polski)

Literaturhinweise

Dziwik-Kamińska, M. 2007. „Języki obce a studenci niepełnosprawni”. w: Zadrożny, J. i Przednowek, A. (red.). Studenci niewidomi i słabowidzący – poradnik dla wyższych uczelni, Kraków: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. 24-31.

Krzeszowski, T. 2001. „Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce”. Języki Obce w Szkole 7/2001 (numer specjalny Nauczanie języków obcych uczniów niepełnosprawnych). 5-12.

Marek, B. 2001. „Skąd się biorą niewidomi Angliści? Z doświadczeń Zakładu Tyflodydaktyki Języka Angielskiego KUL”. Języki Obce w Szkole 7/2001 (numer specjalny Nauczanie języków obcych uczniów niepełnosprawnych). 79-86.

Piskorska, A., Krzeszowski, T. i Marek, B. 2008. Uczeń z dysfunkcją wzroku na lekcji angielskiego. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.

Waszkielewicz, A. E. (n.d.) „Niewidomy student w Danii”. http://www.pzn.org.pl/ dzialania-projekty/62-efs-inicjatywa-wspolnotowa-equal/303-niewidomy-student-w-danii.html [DW: 24.08.2010]

Wdówik, P. 2007. „Organizacja systemu wsparcia”. w: Zadrożny, J. i Przednowek, A. (red.). Studenci niewidomi i słabowidzący – poradnik dla wyższych uczelni. Kraków: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. 17-23.

Wiazowski, J. 2001. „Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie języka angielskiego uczniów niewidomych”. Języki Obce w Szkole 7/2001 (numer specjalny Nauczanie języków obcych uczniów niepełnosprawnych). 87-92.

Zadrożny, J. 2007. „Uczelnia dostępna”. w: Zadrożny, J. i Przednowek, A. (red.). Studenci niewidomi i słabowidzący – poradnik dla wyższych uczelni. Kraków: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego. 6-16.