Nr 36 (2011): Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych
Neofilolog
Neofilolog
Start
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Proces recenzji
Zasady etyki
Polityka otwartego dostępu
Polityka prywatności
Statystyki
Aktualny numer
Archiwum
Plan wydawniczy
Zgłoszenia
Aktualności
Kontakt
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
FR
DE
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
FR
DE
Nr 36 (2011)
Opublikowany 2019 września 24
Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych
pod redakcją Katarzyny Karpińskiej-Szaj
Pełny numer
PDF
Słowo wstępne
Katarzyna Karpińska-Szaj
5-6
Słowo wstępne
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.1
PDF
WYZWANIA DLA EDUKACJI W RÓŻNORODNOŚCI
Elżbieta Zawadzka-Bartnik
9-19
Różnorodność cechą współczesnego świata
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.2
PDF
Anna Maria Harbig
21-36
Indywidualizacja w polskiej dydaktyce języków obcych okresu 1919-1939
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.3
PDF
Monika Janicka
37-53
Środowisko społeczne i szkolne ucznia a efektywność procesu nauczania i uczenia się języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.4
PDF
Agnieszka Rumianowska
55-63
O różnicach między płciami w kontekście uczenia się i nauczania języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.5
PDF
UCZNIOWIE Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W KONTEKŚCIE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Katarzyna Karpińska-Szaj
67-80
Uczniowie z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych: nauczanie języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.6
PDF
Kazimiera Krakowiak
81-98
Głuchoniemi czy wielojęzyczni?Problemy osób z uszkodzonym słuchem w przyswajaniu języka
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.7
PDF
Ewa Domagała-Zyśk
99-119
Kompetencje uczniów niesłyszących i słabosłyszących w zakresie posługiwania się językiem angielskim w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.8
PDF
Anita Buczek-Zawiła
120-136
Niewidomy student anglistyki i jego wykładowca: potrzeby, wyzwania, techniki
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.9
PDF
Małgorzata Burzyńska
137-156
Terapeutyczne aspekty nauczania języka obcego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (na przykładzie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim)
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.10
PDF
Anna Płaksej
157-171
Rola biostymulacji mózgu w uczeniu się języka angielskiego przez nastolatków z niepełnosprawnością intelektualną w stopni lekkim
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.11
PDF
Małgorzata Bielicka
173-185
Droga ucznia niepełnosprawnego do poznania języka obcego –studium przypadku ucznia z mózgowym porażeniem dziecięcym
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.12
PDF
Małgorzata Kolera
187-201
Nauczanie języków obcych uczniów z zespołem Aspergera
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.13
PDF
Tomasz Róg
203-213
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u ucznia z zespołem Aspergera
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.14
PDF
DYSLEKSJA A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH
Grażyna Krasowicz-Kupis
217-227
Młody Leonardo –czyli co naprawdę wiadomo o słabych i mocnych stronach uczniów z dysleksją rozwojową
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.15
PDF
Aneta Domagała, Urszula Mirecka
229-241
Trudności grafomotoryczne ucznia wyzwaniem dla nauczycieli języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.16
PDF
Teresa Siek-Piskozub
243-253
Uczeń dyslektyczny: czy nauczyciele są na niego przygotowani
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.17
PDF
Katarzyna Jaworska-Biskup
255-270
Dysleksja rozwojowa w kontekście edukacji obcojęzycznej – perspektywa interdyscyplinarna
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.18
PDF
Mariola Jaworska
271-280
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w procesie uczenia się i nauczania języków obcych w Polsce
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.19
PDF
STYMULOWANIE ZDOLNOŚCI JĘZYKOWYCH
Barbara Sadownik
283-299
Zdolności językowe w świetle modularnej teorii umysłu – implikacje glottodydaktyczne
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.20
PDF
Mirosław Pawlak
301-318
Rozwijanie autonomii ucznia w pracy z uczniem niezwykłym
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.21
PDF
Maria Cichoń
319-329
Zdolny uczeń – autonomiczny uczeń: jak rozwijać skuteczne strategie uczenia się na lekcji języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.22
PDF
Recenzje
Katarzyna Trojan
331-333
Wilczyńska Weronika/Michońska-Stadnik Anna: Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Wyd. 1. Kraków: Avalon, 2010, 295 str.
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.23
PDF
SPRAWOZDANIA I KOMUNIKATY
Andrzej Kaczmarek
335-337
Sprawozdanie z Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych Lublin 2010
PDF
Mirosław Pawlak
337-338
Konferencja PTN w Kaliszu
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się