Abstrakt
The paper is a case study of a disabled student (cerebral palsy). The in-formation about the student was obtained from the interviews with him as well as his parents and teachers, school documents and a narration study which involved three psychologists. The main research questions focused on the difficulties which disabled students come across during their education. The research also addressed such issues as the role of the surroundings in the education of the disabled as well as the reasons be-hind the choice of philological studies by a disabled person.
Bibliografia
Jakoniuk-Diallo, A., Kubiak, H. 2010. O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin SA.
Łobocki, M. 2009. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.
Michałowicz, R. 2001. Mózgowe porażenie dziecięce. Warszawa: PZWL.
Obuchowska, I. 2001. „Adolescencja” w: Harwas-Napierała, B., Trempała, J. Psychologia rozwoju człowieka. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN. 163-201.
Palka, S. 2010. Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: Pedagogika GWP.
Stefańska-Klar, R. 2001. „Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny” w Harwas-Napierała, B., Trempała, J. Psychologia rozwoju człowieka. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN. 130-162.
Trzebiński, J. 2002. Narracja jako sposób rozumienia świata. Gdańsk: Gdańskie Psychologiczne.
Wilczyńska, W., Michońska-Stadnik, A. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Wydawnictwo AVALON.
Zaręba, E. 1998 „Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice” w Palka, S. (red.) Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 43-54.
Zimbardo, P.-G. 1999. Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Małgorzata Bielicka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).