No 36 (2011): Un élève inhabituel – besoins éducatifs individuels dans l'apprentissage des langues étrangères
Neofilolog
Neofilolog
Home
À propos
À propos de cette revue
Comité éditorial
Procédure de révision
Principes éthiques
Libre accès
Déclaration de confidentialité
Statistiques
Numéro courant
Archives
Plan de publication
Soumissions
Annonces
Contact
Rechercher
PRESSto.
S'inscrire
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le :
FR
PL
EN
DE
PRESSto.
S'inscrire
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le :
FR
PL
EN
DE
No 36 (2011)
Publié le September 24, 2019
Un élève inhabituel – besoins éducatifs individuels dans l'apprentissage des langues étrangères
pod redakcją Katarzyny Karpińskiej-Szaj
L'ensemble du numéro
PDF (Język Polski)
Słowo wstępne
Katarzyna Karpińska-Szaj
5-6
Słowo wstępne
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.1
PDF (Język Polski)
WYZWANIA DLA EDUKACJI W RÓŻNORODNOŚCI
Elżbieta Zawadzka-Bartnik
9-19
Różnorodność cechą współczesnego świata
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.2
PDF (Język Polski)
Anna Maria Harbig
21-36
Indywidualizacja w polskiej dydaktyce języków obcych okresu 1919-1939
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.3
PDF (Język Polski)
Monika Janicka
37-53
Środowisko społeczne i szkolne ucznia a efektywność procesu nauczania i uczenia się języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.4
PDF (Język Polski)
Agnieszka Rumianowska
55-63
O różnicach między płciami w kontekście uczenia się i nauczania języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.5
PDF (Język Polski)
UCZNIOWIE Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W KONTEKŚCIE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Katarzyna Karpińska-Szaj
67-80
Uczniowie z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych: nauczanie języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.6
PDF (Język Polski)
Kazimiera Krakowiak
81-98
Głuchoniemi czy wielojęzyczni?Problemy osób z uszkodzonym słuchem w przyswajaniu języka
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.7
PDF (Język Polski)
Ewa Domagała-Zyśk
99-119
Kompetencje uczniów niesłyszących i słabosłyszących w zakresie posługiwania się językiem angielskim w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.8
PDF (Język Polski)
Anita Buczek-Zawiła
120-136
Niewidomy student anglistyki i jego wykładowca: potrzeby, wyzwania, techniki
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.9
PDF (Język Polski)
Małgorzata Burzyńska
137-156
Terapeutyczne aspekty nauczania języka obcego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (na przykładzie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim)
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.10
PDF (Język Polski)
Anna Płaksej
157-171
Rola biostymulacji mózgu w uczeniu się języka angielskiego przez nastolatków z niepełnosprawnością intelektualną w stopni lekkim
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.11
PDF (Język Polski)
Małgorzata Bielicka
173-185
Droga ucznia niepełnosprawnego do poznania języka obcego –studium przypadku ucznia z mózgowym porażeniem dziecięcym
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.12
PDF (Język Polski)
Małgorzata Kolera
187-201
Nauczanie języków obcych uczniów z zespołem Aspergera
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.13
PDF (Język Polski)
Tomasz Róg
203-213
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u ucznia z zespołem Aspergera
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.14
PDF (Język Polski)
DYSLEKSJA A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH
Grażyna Krasowicz-Kupis
217-227
Młody Leonardo –czyli co naprawdę wiadomo o słabych i mocnych stronach uczniów z dysleksją rozwojową
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.15
PDF (Język Polski)
Aneta Domagała, Urszula Mirecka
229-241
Trudności grafomotoryczne ucznia wyzwaniem dla nauczycieli języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.16
PDF (Język Polski)
Teresa Siek-Piskozub
243-253
Uczeń dyslektyczny: czy nauczyciele są na niego przygotowani
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.17
PDF (Język Polski)
Katarzyna Jaworska-Biskup
255-270
Dysleksja rozwojowa w kontekście edukacji obcojęzycznej – perspektywa interdyscyplinarna
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.18
PDF (Język Polski)
Mariola Jaworska
271-280
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w procesie uczenia się i nauczania języków obcych w Polsce
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.19
PDF (Język Polski)
STYMULOWANIE ZDOLNOŚCI JĘZYKOWYCH
Barbara Sadownik
283-299
Zdolności językowe w świetle modularnej teorii umysłu – implikacje glottodydaktyczne
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.20
PDF (Język Polski)
Mirosław Pawlak
301-318
Rozwijanie autonomii ucznia w pracy z uczniem niezwykłym
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.21
PDF (Język Polski)
Maria Cichoń
319-329
Zdolny uczeń – autonomiczny uczeń: jak rozwijać skuteczne strategie uczenia się na lekcji języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.22
PDF (Język Polski)
Recenzje
Katarzyna Trojan
331-333
Wilczyńska Weronika/Michońska-Stadnik Anna: Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Wyd. 1. Kraków: Avalon, 2010, 295 str.
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.23
PDF (Język Polski)
SPRAWOZDANIA I KOMUNIKATY
Andrzej Kaczmarek
335-337
Sprawozdanie z Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych Lublin 2010
PDF (Język Polski)
Mirosław Pawlak
337-338
Konferencja PTN w Kaliszu
PDF (Język Polski)
×
Nom d'utilisateur
*
Obligatoire
Mot de passe
*
Obligatoire
Vous avez oublié votre mot de passe ?
Mémoriser mon nom d'usager et mon mot de passe
Se connecter
Vous n’avez pas de compte ?
Inscrivez-vous ici