No. 36 (2011): Extraordinary student – individual educational needs in language learning
Neofilolog
Neofilolog
Home
About
About the Journal
Editorial Team
Peer Review Process
Ethics
Open Access
Privacy Statement
Statistics
Current
Archives
Editorial Calendar
Submissions
Announcements
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
FR
DE
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
FR
DE
No. 36 (2011)
Published 2019 September 24
Extraordinary student – individual educational needs in language learning
pod redakcją Katarzyny Karpińskiej-Szaj
Full Issue
PDF (Język Polski)
Słowo wstępne
Katarzyna Karpińska-Szaj
5-6
SŁOWO WSTĘPNE
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.1
PDF (Język Polski)
WYZWANIA DLA EDUKACJI W RÓŻNORODNOŚCI
Elżbieta Zawadzka-Bartnik
9-19
Diversity as an attribute of the present world
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.2
PDF (Język Polski)
Anna Maria Harbig
21-36
Individualisation in the Polish Didactics for Foreign Languages during the Period of 1919-1939
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.3
PDF (Język Polski)
Monika Janicka
37-53
Students social and school environment and the efficiency of learning foreign languages
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.4
PDF (Język Polski)
Agnieszka Rumianowska
55-63
Gender differences in context of foreign language learning and teaching
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.5
PDF (Język Polski)
UCZNIOWIE Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W KONTEKŚCIE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Katarzyna Karpińska-Szaj
67-80
Pupils with specific learning difficulties in public schools: Teaching foreign languages
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.6
PDF (Język Polski)
Kazimiera Krakowiak
81-98
Deaf-mute or multilingual? Problems with language acquisition of individuals with hearing impairment
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.7
PDF (Język Polski)
Ewa Domagała-Zyśk
99-119
Deaf and hard of hearing students’ competencies in using English as a foreign language in primary, low secondary and secondary schools
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.8
PDF (Język Polski)
Anita Buczek-Zawiła
120-136
A blind student of English Philology: needs, challenges, techniques
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.9
PDF (Język Polski)
Małgorzata Burzyńska
137-156
Therapeutic aspects of teaching a foreign language to children with special educational needs taking as an example learners with mild intellectual disability
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.10
PDF (Język Polski)
Anna Płaksej
157-171
The role of brain bio-stimulation in learning English by mildly retarded teenagers
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.11
PDF (Język Polski)
Małgorzata Bielicka
173-185
How a disabled student learns a foreign language. A case study of an FL student with Celebral Palcy
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.12
PDF (Język Polski)
Małgorzata Kolera
187-201
Teaching foreign languages to pupils with Asperger syndrome
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.13
PDF (Język Polski)
Tomasz Róg
203-213
Developing communicative competence in a learner with Asperger’s Syndrome
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.14
PDF (Język Polski)
DYSLEKSJA A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH
Grażyna Krasowicz-Kupis
217-227
Young Leonardo: what we really know about the gifts and deficits of dyslexic individuals
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.15
PDF (Język Polski)
Aneta Domagała, Urszula Mirecka
229-241
Learners’ graphomotor difficulties as a challenge to foreign language teachers
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.16
PDF (Język Polski)
Teresa Siek-Piskozub
243-253
Dyslexic learner: are teachers prepared for him?
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.17
PDF (Język Polski)
Katarzyna Jaworska-Biskup
255-270
Developmental dyslexia and foreign language teaching: An interdisciplinary perspective
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.18
PDF (Język Polski)
Mariola Jaworska
271-280
Learners with specific learning difficulties in the process of learning and teaching foreign languages in Poland
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.19
PDF (Język Polski)
STYMULOWANIE ZDOLNOŚCI JĘZYKOWYCH
Barbara Sadownik
283-299
Language abilities in a modular perspective: Implications for foreign language learning and teaching
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.20
PDF (Język Polski)
Mirosław Pawlak
301-318
Fostering autonomy and the exceptional language learner
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.21
PDF (Język Polski)
Maria Cichoń
319-329
Gifted learner – autonomous learner: How to develop effective strategies for classroom language learning
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.22
PDF (Język Polski)
Book reviews
Katarzyna Trojan
331-333
Wilczyńska Weronika/Michońska-Stadnik Anna: Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Wyd. 1. Kraków: Avalon, 2010, 295 str.
https://doi.org/10.14746/n.2011.36.23
PDF (Język Polski)
SPRAWOZDANIA I KOMUNIKATY
Andrzej Kaczmarek
335-337
Sprawozdanie z Konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych Lublin 2010
PDF (Język Polski)
Mirosław Pawlak
337-338
Konferencja PTN w Kaliszu
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here