Abstrakt
The present paper is based on a research implemented with the second year students of Romance Philology, which took place in winter 2014/2015. Its purpose was to assess efficiency of b-learning used to improve the integration of lexical skills development with divergent thinking during our creative workshops. First of all, we provide the explanation of how the work on Moodle was planned. We then propose an analysis of the results of a survey carried out among our students to assess formal and functional level of their work on the platform. Finally, we share our reflections on the benefits, limitations and possible obstacles of the implementation of b-learning during a course, as well as some suggestions to optimize the objectives.Bibliografia
Blachowska-Szmigiel, M., 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego., Wyd. Naukowe UAM, Poznań.
Blachowska-Szmigiel, M., «La grammaire sur mesure en atelier de créativité?» In: Vers une redéfinition de la notion de compétence linguistique en classe de langue (sous presse) UW, Warszawa.
Blachowska-Szmigiel, M., 2013. «Évaluer la nouveauté, la valeur et l’originalité des textes du sujet apprenant en FLE» dans Grabowska A., Gracy J., Smutka L. (red.) Problemy współczesnej neofilologii. Wybrane zagadnienia. Publikacja Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie. Str. 177-189.
Miquel, C., 1999. Vocabulaire progressif du français. Niveau avancé., Clé International, Paris.
Réseaugraphie
Agence Wallonne des Télécommunications [archive]) Qu'est-ce que l'e-learning? [archive], version mise jour 2008-01-28. http://www.awt.be/web/edu/index.aspx?page=edu,fr,gui (8.07.2015).
Błachnio A, 2007, «Przegląd wybranych badań nad wpływem Internetu na dobrostan psychiczny i kontakty społeczne użytkowników». In: Psychologia Społeczna, tom 2 3-4 (5) 225-233. http://www.spoleczna.psychologia.pl/pliki/2007_3/blachnio_2007_3.pdf (10.07.2015).
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Marzena Blachowska-Szmigiel, Séverine Pacholczyk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).