Autentyczność w glottodydaktyce w perspektywie badawczej
PDF

Jak cytować

Smuk, M. . (2019). Autentyczność w glottodydaktyce w perspektywie badawczej. Neofilolog, (33), 123–132. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.12

Abstrakt

This paper aims at presentation of a few reflections concerning the organisation and conducting of the research on authenticity in foreign language didactics. Several aspects of research, such as methodological challenges, choice of methods applied, participants’ attitudes have been analysed. The core analysis concerns the supporting methods, i.e. interview and observation, beeing prior to the elaboration of the questionnaire used. The special attention is paid to the assumptions concerning the content of the questionnaire, nature of selected questions, as well as the use of adequate rating scales.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.12
PDF

Bibliografia

Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Brzezińska A. i Brzeziński, J. 2004. „Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych” (w) Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów (red. J. Brzeziński). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 232 – 306.

Bugajski, M. 2006. Język w komunikowaniu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Cuq, J.-P. 2003. Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: Clé International.

Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Goffman, E. 2000. Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo KR.

Janowski, A. 1995. Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Kaufmann, J.-C. 2004. Ego. Socjologia jednostki. Warszawa: Oficyna Naukowa.

Komorowska, H. 1982. Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Konarzewski, K. 2000. Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Łobocki, M. 2006. Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Rogers, C. R. 1983. Freedom to Learn for the 80’s. Columbus: Charles E. Merrill Publishing Company.

Sikora, J. 2003. „Filozoficzne aspekty nauk społecznych” (w) Badanie – dojrzewanie – rozwój (na drodze doktoratu). Wybrane problemy badań jakościowych i ilościowych (red. F. Szloska). Radom-Siedlce: Akademia Podlaska. Instytut Pedagogiki. 144 – 146.

Smuk, M. 2008. „Trois reflets de l’authenticité en classe de FLE” (w) Le Passé dans le Présent, le Présent dans le Passé (red. S. Albert). Szeged: JATEPress. 243 – 249.

Śliwerski, B. 2008. Klinika szkolnej demokracji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Wilczyńska, W. 1999. Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa-Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wilczyńska, W. 2005. Introduction à la didactique du français langue étrangère (Wstęp do dydaktyki języka francuskiego jako obcego). Kraków: Wydawnictwo FLAIR.

Wojtynek-Musik, K. 2001. Samopoznanie w procesie nauki języka obcego oraz propozycje ćwiczeń obcojęzycznych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.