Nr. 63/1 (2024): Uczenie się języków obcych w złożonej i dynamicznej rzeczywistości
Uczenie się języków obcych w złożonej i dynamicznej rzeczywistości
Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)

Wprowadzenie

Anna Czura, Magdalena Maziarz, Agata Słowik-Krogulec
5-10
Einführung
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.1
PDF (Język Polski)

Artykuły

Mariola Jaworska
11-27
M-learning w nauce języków obcych – potencjał i ograniczenia
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.2
PDF (Język Polski)
Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
28-43
Kompetencje akademickie studentów neofilologii. Postrzeganie problematyzacji w artykule naukowym
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.3
PDF (Język Polski)
Iwona Kowal
44-59
Monitorowanie procesu pisania w języku obcym. Analiza przerw z perspektywy Teorii Systemów Dynamicznych
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.4
PDF (Język Polski)
Hadrian Lankiewicz
60-81
The The perception of success in learning English as an L2 in the era of globalization – a multilingual student perspective
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.5
PDF (English)
Anna Seretny
82-99
Kompetencja leksykalna nastoletnich użytkowników języka polskiego jako odziedziczonego i ojczystego w ujęciu komparatywnym
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.6
PDF (Język Polski)
Mauricio Véliz-Campos, Karina Cerda-Oñate, Adriana Biedroń, Cristian A. Rojas-Barahona, Leonardo Veliz
100-119
On the effects of L2 aptitude, phonological short-term memory, and L2 motivation on L2 listening performance
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.7
PDF (English)
Małgorzata Baran-Lucarz
120-136
Personality as a correlate of pronunciation attainment: The case of formal setting with explicit pronunciation-focused instruction
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.8
PDF (English)
Magdalena Białek
137-155
Rozwijanie wizji „Ja idealnego” u uczących się języka niemieckiego jako obcego na trzecim etapie edukacyjnym
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.9
PDF (Język Polski)
Katarzyna Rokoszewska
156-177
The The correlations between the average semester growth rates of syntactic and lexical complexity in L2 writing development at secondary school
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.10
PDF (English)
Marzena Wawrzeń
178-194
Badanie potrzeb językowych studentów zza wschodniej granicy. Implikacje dydaktyczne dla praktycznej nauki języka na kierunku Studia polskie dla cudzoziemców
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.11
PDF (Język Polski)
Aleksander Wiater
195-209
O ewolucji wyobrażeń i praktyki w zakresie prowadzenia dzienniczka uczącego się. Refleksje nad wynikami badania własnego
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.12
PDF (Język Polski)
Klaudia A. Kruszyńska
210-227
Plurilingual literary writings as tools to develop students’ creativity
https://doi.org/10.14746/n.2024.63.1.13
PDF (English)