Abstrakt
The research in the field of bilingual education has had some specific aims and problems. First, we remind of the quest for the relation betweenbilingualism and intelligence. Then, we refer to some studies on classroom interaction. Finally, we present some projects focussing on the integration of learning content and language.
Bibliografia
Baker, C. 1993. Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon: Multilingual Matters Ltd.Dalton-Puffer, Ch. 2007. Discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
Dzięgielewska, Z. i Zając, M. (red.). 2006. Nauczanie dwujęzyczne w Polsce i Europie. Warszawa: CODN.
Gajo, L. 2000. « Acquisition des langues et des disciplines dans l’enseignement bilingue: l’exemple des mathématiques ». Etudes de la Linguistique Appliquée 120: 497-508.
Gajo, L. 2001. Immersion, bilinguisme et interaction en classe. Paris: Didier.
Gajo, L. (red.). 2005. Raport ewaluacyjny – sekcje dwujęzyczne z językiem francuskim w Polsce. Warszawa: CODN – Ambasada Francji w Polsce.
Gajo L., Berthoud A.-C. (red.). 2008. Rapport final: Construction intégrée des savoirs linguistiques et disciplinaires dans l’enseignement bilingue au secondaire et au tertiaire. Geneve: Fonds National Suisse. http://www.nfp56.ch/d_projekt.cfm? Projects.Command=download&file=04_03_2008_02_48_06-Gajo-Rapport_final.pdf&name=Rapport_final.pdf. DW 25.08.2009.
Hamers, J. F. i Blanc, M. 1983. Bilingualité et bilinguisme. Bruksela: Pierre Mardaga Editeur.
Kurcz, I. (red.). 2007. Psychologiczne aspekty dwujęzyczności. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Marsch D. 2002, CLIL/EMILE The european dimension, Actions, Trends and Foresight Potential. http://ec.europa.eu/education/policies/lang/doc/david_marsh-report.pdf. DW: 20.07.2009.
Martin-Jones, M. 2000. „Bilingual classroom interaction: A review of recent research”. Language Teacher 33: 1-9. Cambridge University Press.
Peal, E., Lambert W. 1962. The relation of bilingualism to intelligence. tłumaczenie w: Kurcz, I. (red.). 2007. 229-268.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Andrzej Kaczmarek

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).