No. 11 (2020)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 11 (2020)
Published May 27, 2020
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Anita Gis, Maria Kwiatkowska-Ratajczak
1-3
Wielogłosowa szkoła obywatelskiego myślenia
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.1
PDF (Język Polski)
Grażyna Tomaszewska
4
Zaproszenie na V Kongres Dydaktyki Polonistycznej
PDF (Język Polski)
Krzysztof Koc, Maria Kwiatkowska-Ratajczak, Mirosław Wobalis
5-6
"Polonistyka. Innowacje" nr 12 - zaproszenie do publikacji
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Barbara Myrdzik
7-20
On the need to shape cognitive and existential autonomy in lessons and not only in Polish language lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.2
PDF (Język Polski)
Zenon Uryga
21-34
At the cemetery of Polish language textbooks – a few thoughts
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.3
PDF (Język Polski)
Grażyna Tomaszewska
35-48
As there is hatred... Homeland and exile in a circle of mutual suspicions: Stefan Chwin, Srebrzysko, Hieronim Bosch, Niesienie krzyża
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.4
PDF (Język Polski)
Agnieszka Czyżak
49-62
„To be with the space” – to teach about world. Educational aspects of interpreting contemporary literature
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.5
PDF (Język Polski)
Anita Jarzyna
63-76
What do I think about when I am thinking about animals in teaching Polish language and literature? Seven answers
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.6
PDF (Język Polski)
Anna Wileczek
77-88
Academic confrontations with Polish. Reflections on language didactics in non-Polish studies.
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.7
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Bernadeta Niesporek-Szamburska
89-104
Citizenship ignorance of pupils – a new problem for a Polish language and literature teacher?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.8
PDF (Język Polski)
Agnieszka Rypel
105-124
My Poland? – identity discourses in Polish language education
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.9
PDF (Język Polski)
Anna Tabisz
125-138
Do Polish lessons teach thinking?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.10
PDF (Język Polski)
Elżbieta Błachowicz
139-156
Between a word and silence: on restoring meaning in dialogue with young people in the contemporary school
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.11
PDF (Język Polski)
Janusz Waligóra
157-174
Isolations and deviations... On Sienkiewicz, nation and (turbo)patriotism
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.12
PDF (Język Polski)
Anna Janus-Sitarz
175-182
Kali or Nabu? What kind of literature and what type of teacher will teach understanding the other human being?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.13
PDF (Język Polski)
Małgorzata Latoch-Zielińska
183-198
Poland and Polishness in the lyrics of popular culture (on the example of selected songs)
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.14
PDF (Język Polski)
Recenzje i przeglądy
Zofia Budrewicz
199-204
Formacyjne obligacje języka polskiego : Recenzja książki Jerzego Kaniewskiego Zadania przedmiotu a formacja kulturowa ucznia nastoletniego
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.15
PDF (Język Polski)
Ewa Jaskółowa
205-210
Kształcenie polonistyczne, kształcenie humanistyczne : Recenzja książki Krzysztofa Koca Lekcje myślenia (obywatelskiego) Edukacja polonistyczna wobec współczesnego świata
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.16
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 11
Aleksandra Deskur
211-220
Zmiany znaczeń wyrazów – projekt zajęć z wiedzy o historycznym rozwoju polszczyzny
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.17
PDF (Język Polski)
Aktualności
Katarzyna Kuczyńska-Koschany, Agata Patalas, Maria Kwiatkowska-Ratajczak
"Polonistyka. Innowacje" nr 13 - zaproszenie do publikacji
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here