No. 15 (2022)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 15 (2022)
Published June 23, 2022
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Krzysztof Biedrzycki
1-8
Cel edukacji – nadążyć za wyzwaniami cywilizacji
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.1
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Michał Federowicz
9-20
Act to learn
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.2
PDF (Język Polski)
Witold Bobiński
21-34
‘Open the door to the world’. Educational philosophy of the curricula in selected Western European countries
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.3
PDF (Język Polski)
Dorota Michułka
35-46
Facing the challenges of new humanistic education
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.4
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kania
47-56
Literature and civic-related education in Canada and the need for Polish core curriculum solutions
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.5
PDF (Język Polski)
Anna Ślósarz
57-72
Interpretants of reading. Multimedia thematic modules as a base for a prototype curriculum (for secondary high school)
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.6
PDF (Język Polski)
Yoana Ganowski
73-88
Polish Studies outside of Poland: The Complex Example of Brussels (ULB)
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.7
PDF
W stronę ucznia i studenta
Beata Gromadzka
89-102
Candide on the Islands. On “Emigracja” by Malcolm XD
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.8
PDF (Język Polski)
Zofia Zasacka
103-116
Engaged readers in Polish language lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.9
PDF (Język Polski)
Jolanta Nocoń
117-128
Language education obligations in L1 and some aspects of poststructuralist linguistics
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.10
PDF (Język Polski)
Aleksander Pawlicki
129-148
Liberating knowledge
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.11
PDF (Język Polski)
Barbara E., Marcin M. Chrzanowski
149-162
A new, wonderful and accessible world
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.12
PDF (Język Polski)
Piotr Rycielski
163-168
The core curriculum for Polish (L1) from the perspective of psychological development
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.13
PDF (Język Polski)
Recenzje
Ewa Jaskółowa
169-174
PRZECIW GOTOWYM ODPOWIEDZIOM, aby literatura dawała szanse prawdziwego spotkania
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.14
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 15
Ewa Korulska
175-186
Z notatnika zbuntowanej praktyczki
https://doi.org/10.14746/pi.2022.15.15
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here