No. 2 (2015)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 2 (2015)
Published December 29, 2015
Teksty i konteksty
Wojciech Ligęza
1-12
“The joke, for me, is the best recommendation of seriousness.” The poetry humour and Wisława Szymborska’s play with word and image
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.1
PDF (Język Polski)
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
13-34
Between the pupil and the method, or on educational consequences of the secondary school students’ cultural activity
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.2
PDF (Język Polski)
Zofia Zasacka
35-50
School antinomies and extracurricular reading
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.3
PDF (Język Polski)
Ewa Horwath
51-64
The image of the lesson in the field of language training in a secondary school
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.4
PDF (Język Polski)
Aneta Grodecka
65-78
The brain in the humanities. The neural trends in the work of Stanislaw Przybyszewski
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.5
PDF (Język Polski)
Agnieszka Handzel
79-92
Brain-friendly teaching? The methods used by the teachers of the Polish language in a secondary school according to neurodidactic demands
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.6
PDF (Język Polski)
Patrycja Huget
93-102
Prevention of burnout syndrome
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.7
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Danuta Lech-Kirstein
103-114
The world of values in Silesian geographical names
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.8
PDF (Język Polski)
Marta Urszula Chyb
115-130
Developing the skill of effective listening in Polish language lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.9
PDF (Język Polski)
Wiesława Wantuch
131-146
Odes to the Community – comparative interpretation
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.10
PDF (Język Polski)
Małgorzata Burzka-Janik
147-164
Reading Romantic painting at school – axiological dimension of the painting by Caspar David Friedrich
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.11
PDF (Język Polski)
Beata Niklewicz
165-174
Language of the museum, about new ways of interpreting exhibitions
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.12
PDF (Język Polski)
Małgorzata Masłowska-Taffel
175-186
Somehow out-of-date… Death and old age through the lens of a video camera
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.13
PDF (Język Polski)
Agnieszka Guzik
187-202
Creating educational relationships in the work of a Polish language teacher
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.14
PDF (Język Polski)
Dyskusje, recenzje i przeglądy
*** ***
203-218
Czego nauczył nas Bortnowski?
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.15
PDF (Język Polski)
Krzysztof Biedrzycki
219-225
Lekcje trudne i jeszcze trudniejsze
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.16
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 2
Krzysztof Koc
Laboratorium metodyczne nr 2 - wprowadzenie
PDF (Język Polski)
Danuta Rajewicz
Co młody widz wie o kinie i telewizji?
PDF (Język Polski)
Danuta Rajewicz
Idziemy do teatru
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here