Tom 51 Nr 1 (2024)
Glottodidactica
Glottodidactica
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
FR
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
FR
Tom 51 Nr 1 (2024)
Opublikowany 2024 lipca 9
Pełny numer
PDF
Artykuły
Bhim Lal Gautam, Madhu Giri
7-26
Trajectories of language and the culture of the Gopali community in the Chitlang Valley
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.1
PDF (English)
Hanna Komorowska, Jaroslaw Krajka
27-44
Trends in European language education policy on teacher education: Teaching foreign languages to young learners
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.2
PDF (English)
Dariia Orobchuk, Lesya Skintey
45-66
Lifeworld dimensions in language education and the integration of refugee students in Germany: Results from a study with Ukrainian refugees
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.3
PDF (English)
Aleksandra Przymusińska
67-88
Stellenwert des kreativen Schreibens im DaF-Unterricht aus der Sicht der polnischen Deutschlehrenden
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.4
PDF (Deutsch)
Nadja Wulff, Sandra McGury
89-102
Preliminary findings and research perspectives on the German modal sollen in L2 written assessments
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.5
PDF (English)
Recenzje
Magdalena Jaszczyk-Grzyb
103-106
Joanna Kic-Drgas / Violeta Jurkovič. Paths of purpose. A journey into LSP teacher development. Göttingen: V&R unipress. 2024. Pp. 150
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.6
PDF (English)
Joanna Woźniak
107-109
Bin Zhang. Metapherntheorie und Konstruktionsgrammatik. Ein vierdimensionaler Ansatz zur Analyse von Metaphern und metaphorischen Konstruktionen. Tübingen: Narr Verlag. 2023. S. 410
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.7
PDF (Deutsch)
Sprawozdania z wydarzeń naukowych
Maria Ammari
111-115
“LSP teaching – current trends, desiderata, research perspectives”. Institute of Applied Linguistics of Adam Mickiewicz University, Poznań, Poland, 05-06.07.2023
https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.8
PDF (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się