Glottodidactica

Aktualny numer

Tom 51 Nr 2 (2024)
Opublikowany 2024 grudnia 30

Glottodidactica jest międzynarodowym czasopismem z zakresu szeroko pojętej lingwistyki stosowanej, ze szczególnym uwzględnieniem glottodydaktyki. Na jej łamach ukazują się teksty mogące mieć przełożenie na dydaktykę języków obcych i drugich z zakresu językoznawstwa ogólnego, metodologii badań, przekładoznawstwa, kulturoznawstwa oraz dziedzin pokrewnych, np. psycholingwistyki, socjolingwistyki, analizy dyskursu czy pragmalingwistyki/socjopragmatyki. Autorzy powinni upewnić się, że w ich tekstach uwzględniono przełożenie opisanych odkryć i wniosków na rozwój glottodydaktyki. Misją czasopisma jest bowiem ułatwienie międzynarodowego i interdyscyplinarnego dialogu naukowego w zakresie glottodydaktyki i promowanie wymiany dobrych praktyk, mając na celu rozwój tej dziedziny nauki.
Przyjmujemy teksty naukowe w języku angielskim, niemieckim i francuskim, a także artykuły recenzyjne oraz sprawozdania z konferencji.
Czasopismo nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie artykułu, proces recenzyjny oraz publikację artykułów.

INDEKSOWANE W
EBSCO, Scopus, ProQuest, ERIH PLUS, Index Copernicus International, PKP Index, Google Scholar, WorldCat, FRANCIS, PASCAL, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, Modern Language Association Database (MLA);

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2024): 40 (2023: 70)

ICV 2023: 120.71
ICV 2018-2022: 100
ICV 2017: 96.35
ICV 2016: 82.78

DOI: 10.14746/gl
ISSN: 0072-4769
eISSN: 2956-3658

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Od 2015 roku: CC_by-nd/4.0 Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

ARCHIWIZACJA
Platforma PRESSto archiwizuje zawartość tego czasopisma w PKP Preservation Network (PKP PN), co zapewnia tworzenie elektronicznej kopii zapasowej i bezpieczeństwo dostępu do treści czasopisma.
Czasopismo "Glottodidactica" jest zgodne ze standardami I40C dotyczącymi otwartych cytowań.

WYDAWCA
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wydawnictwo Naukowe UAM

FINANSOWANIE

Ogłoszenia

Wstęp

Anna Szczepaniak-Kozak
7-10
Editorial
PDF (English)

Artykuły

Anna Bąk-Średnicka
11-30
Navigating feedback conference episodes in Polish: Cultivating the self-awareness of tutors
PDF (English)
Wiktoria Cholewa
31-56
Intercultural communicative competence in the Polish educational context: EFL primary school teachers’ practices and opinions
PDF (English)
Grzegorz Lisek, Agnieszka Putzier
57-76
Wie kann schulischer Nachbarsprachenunterricht zum mehrsprachigen Lebens- und Erfahrungsraum werden? Umsetzungsbeispiele für den Polnischunterricht
PDF (Deutsch)
Joanna Rokita-Jaśkow, Werona Król-Gierat
77-102
Evaluating the linguistic repertoire of pre-primary educators by means of language portraits
PDF (English)
Larysa Sugay, Elżbieta M. Goździak
103-122
Heritage language preservation among migrant children in Poznań and Wrocław: The emic and etic perspective
PDF (English)
Stefanos Syrmakesis, Maria Tzouma, Evangelia Kousiouri
123-138
Language repertoires of pupils with refugee and migration background: A case study at the 2nd High School of Intercultural Education in Ioannina, Greece
PDF (English)
Eva Teshajev Sunderland
139-164
Das Russlandbild polnischer Studierender der Russischen Philologie vor und nach dem Angriffskrieg auf die Ukraine
PDF (Deutsch)
Elizabeth Woodward-Smith, María Jesús Lorenzo-Modia
165-181
Language acquisition and bilingualism in the family: A case study
PDF (English)
Ilaria Compagnoni
183-204
The results of a pilot study on immersive Virtual Reality to boost learner-to-learner mediation strategies in Italian as a foreign language
PDF (English)
Zdena Kralova, Katarina Nemcokova, Karla Hrbackova, Samuel Kral
205-222
Identification and evaluation of English accents by listeners with related native languages
PDF (English)
Wyświetl wszystkie wydania