No. 1 (12) (2019)
Homo Ludens
Homo Ludens
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 1 (12) (2019)
Published 2020 January 17
Full Issue
PDF cały numer (Język Polski)
BEST ARTICLES AND BEST REVIEW OF THE YEAR
Katarzyna Gozdowska
13-35
Can a Developed Structure be Transparent? The Analysis of Witcher 3: Wild Hunt Interface with Regard to its Influence on the Player’s Immersion
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.1
PDF
Katarzyna Skok
37-54
Uncertainty in Games – Potential Benefits and Disadvantages
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.2
PDF (Język Polski)
ARTICLES
Marek Golonka
59-74
OneBookShelf Community Content Programs and the Polish RPG Fandom
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.3
PDF
Eleonora Imbierowicz
77-91
Perma-dying Worlds and the Limit of Eternal Return in Digital Games
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.4
PDF
Arkadiusz Jabłoński
93-106
Ksenofobiczna gra w Japonię – przykład ekstremalny międzykulturowej narracji niedbałej
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.5
PDF (Język Polski)
Agnieszka Łojszczyk, Augustyn Surdyk
109-133
Aggressive Worlds – Aggression, Self-Esteem and MMORPG Gamer Playstyles
PDF (Język Polski)
Dawid Ratajczyk
135-148
Uncanny Valley in Video Games: An Overview
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.7
PDF
Katarzyna Skok
151-169
Two Faces of Flow: Preliminary Results From a Game Addiction Study
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.8
PDF
Kamil Szpyt
171-191
A Set of Civil Law Issues Related to Using a Computer Game as a Promotional Tool: In-game Advertising and Advergaming
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.9
PDF (Język Polski)
Filip Tołkaczewski
193-212
From Symbolism to Realism. Physical and Imaginary Video Game Spaces in Historical Aspects
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.10
PDF
Agata Waszkiewicz
213-225
Glitch as the Representation of the Uncanny in Oxenfree (2016)
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.11
PDF
Łukasz Winnicki
227-251
Co jest źródłem satysfakcji gracza? O kluczowej roli wymiany autystycznej w grach komputerowych
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.12
PDF (Język Polski)
RECENZJE
Mateusz Mądel
255-264
Recenzja monografii Kamila Szpyta Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.13
PDF (Język Polski)
Agata Waszkiewicz
267-271
A Play of Bodies. How We Perceive Videogames by Brendan Keogh
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.14
PDF
SPRAWOZDANIA
Jacek Szymala
277-281
760 Bachelor and Master Theses on Computer Games Made at Eleven Polish Universities Until Spring of 2019
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.15
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here