No. 1 (12) (2019)
Homo Ludens
Homo Ludens
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Reviewers
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 1 (12) (2019)
Published 2020 January 17
Full Issue
PDF cały numer (Język Polski)
BEST ARTICLES AND BEST REVIEW OF THE YEAR
Katarzyna Gozdowska
13-35
Can a Developed Structure be Transparent? The Analysis of Witcher 3: Wild Hunt Interface with Regard to its Influence on the Player’s Immersion
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.1
PDF
Katarzyna Skok
37-54
Uncertainty in Games – Potential Benefits and Disadvantages
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.2
PDF (Język Polski)
ARTICLES
Marek Golonka
59-74
OneBookShelf Community Content Programs and the Polish RPG Fandom
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.3
PDF
Eleonora Imbierowicz
77-91
Perma-dying Worlds and the Limit of Eternal Return in Digital Games
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.4
PDF
Arkadiusz Jabłoński
93-106
Ksenofobiczna gra w Japonię – przykład ekstremalny międzykulturowej narracji niedbałej
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.5
PDF (Język Polski)
Agnieszka Łojszczyk, Augustyn Surdyk
109-133
Aggressive Worlds – Aggression, Self-Esteem and MMORPG Gamer Playstyles
PDF (Język Polski)
Dawid Ratajczyk
135-148
Uncanny Valley in Video Games: An Overview
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.7
PDF
Katarzyna Skok
151-169
Two Faces of Flow: Preliminary Results From a Game Addiction Study
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.8
PDF
Kamil Szpyt
171-191
A Set of Civil Law Issues Related to Using a Computer Game as a Promotional Tool: In-game Advertising and Advergaming
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.9
PDF (Język Polski)
Filip Tołkaczewski
193-212
From Symbolism to Realism. Physical and Imaginary Video Game Spaces in Historical Aspects
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.10
PDF
Agata Waszkiewicz
213-225
Glitch as the Representation of the Uncanny in Oxenfree (2016)
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.11
PDF
Łukasz Winnicki
227-251
Co jest źródłem satysfakcji gracza? O kluczowej roli wymiany autystycznej w grach komputerowych
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.12
PDF (Język Polski)
RECENZJE
Mateusz Mądel
255-264
Recenzja monografii Kamila Szpyta Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.13
PDF (Język Polski)
Agata Waszkiewicz
267-271
A Play of Bodies. How We Perceive Videogames by Brendan Keogh
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.14
PDF
SPRAWOZDANIA
Jacek Szymala
277-281
760 Bachelor and Master Theses on Computer Games Made at Eleven Polish Universities Until Spring of 2019
https://doi.org/10.14746/hl.2019.12.15
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here