Nr 11 (2020)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 11 (2020)
Opublikowany maja 27, 2020
Pełny numer
PDF
Wstęp
Anita Gis, Maria Kwiatkowska-Ratajczak
1-3
Wielogłosowa szkoła obywatelskiego myślenia
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.1
PDF
Grażyna Tomaszewska
4
Zaproszenie na V Kongres Dydaktyki Polonistycznej
PDF
Krzysztof Koc, Maria Kwiatkowska-Ratajczak, Mirosław Wobalis
5-6
"Polonistyka. Innowacje" nr 12 - zaproszenie do publikacji
PDF
Teksty i konteksty
Barbara Myrdzik
7-20
O potrzebie kształtowania autonomii poznawczej i egzystencjalnej na lekcjach nie tylko języka polskiego
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.2
PDF
Zenon Uryga
21-34
Na cmentarzysku polonistycznych podręczników – kilka myśli
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.3
PDF
Grażyna Tomaszewska
35-48
Że nienawiść jest… Ojczyzna i obczyzna w kręgu wzajemnych podejrzeń: Stefan Chwin, Srebrzysko, Hieronim Bosch, Niesienie krzyża
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.4
PDF
Agnieszka Czyżak
49-62
„Być z przestrzenią” – uczyć o świecie. Edukacyjne aspekty interpretowania literatury najnowszej
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.5
PDF
Anita Jarzyna
63-76
O czym myślę, kiedy myślę o zwierzętach w edukacji polonistycznej? Siedem odpowiedzi
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.6
PDF
Anna Wileczek
77-88
Akademickie konfrontacje z „polskim”. Refleksje o językowej dydaktyce na niepolonistyce
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.7
PDF
W stronę ucznia i studenta
Bernadeta Niesporek-Szamburska
89-104
Niewiedza obywatelska uczniów – nowy problem polonisty?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.8
PDF
Agnieszka Rypel
105-124
Moja Polska? – dyskursy tożsamościowe w edukacji polonistycznej
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.9
PDF
Anna Tabisz
125-138
Czy lekcje języka polskiego uczą myślenia?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.10
PDF
Elżbieta Błachowicz
139-156
Między słowem a milczeniem: o przywracaniu sensu w dialogu z młodzieżą we współczesnej szkole
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.11
PDF
Janusz Waligóra
157-174
Izolacje i dewiacje… O Sienkiewiczu, narodzie i (turbo)patriotyzmie
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.12
PDF
Anna Janus-Sitarz
175-182
Kali czy Nabu? Jaka literatura i jaki nauczyciel będą uczyć rozumienia drugiego człowieka?
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.13
PDF
Małgorzata Latoch-Zielińska
183-198
Polska i polskość w tekstach kultury popularnej (na przykładzie wybranych piosenek)
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.14
PDF
Recenzje i przeglądy
Zofia Budrewicz
199-204
Formacyjne obligacje języka polskiego : Recenzja książki Jerzego Kaniewskiego Zadania przedmiotu a formacja kulturowa ucznia nastoletniego
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.15
PDF
Ewa Jaskółowa
205-210
Kształcenie polonistyczne, kształcenie humanistyczne : Recenzja książki Krzysztofa Koca Lekcje myślenia (obywatelskiego) Edukacja polonistyczna wobec współczesnego świata
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.16
PDF
Laboratorium metodyczne nr 11
Aleksandra Deskur
211-220
Zmiany znaczeń wyrazów – projekt zajęć z wiedzy o historycznym rozwoju polszczyzny
https://doi.org/10.14746/pi.2020.11.17
PDF
Aktualności
Katarzyna Kuczyńska-Koschany, Agata Patalas, Maria Kwiatkowska-Ratajczak
"Polonistyka. Innowacje" nr 13 - zaproszenie do publikacji
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się