No. 21 (2014)

Dissertations

Janusz Degler
11-22
On Różewicz’s margin notes (and not only)
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.1
PDF (Język Polski)
Robert Cieślak
23-38
“I will exchange sight for touch”: The poetics of view in Tadeusz Różewicz’s works
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.2
PDF (Język Polski)
Anna Krajewska
39-58
Różewicz’s entangled arts. A performative interpretation
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.3
PDF (Język Polski)
Arent van Nieukerken
59-76
“Francis Bacon or Diego Velázquez in a dentist’s chair” – pictorial and other kinds of quotations as an addition to a disintegrating life
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.4
PDF (Język Polski)
Ryszard Kazimierz Przybylski
77-92
Różewicz about himself as someone else
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.5
PDF (Język Polski)
Andrzej Skrendo
93-107
Anti-Gombrowicz and Różewicz
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.6
PDF (Język Polski)
Agata Stankowska
109-133
Reversed iconoclasm: Tadeusz Różewicz seeks forms of an “inner image”
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.7
PDF (Język Polski)
Piotr Śliwiński
135-143
The impossible self-portrait
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.8
PDF (Język Polski)
Ewelina Woźniak
145-165
Dramatyczne konstruowanie twarzy w wybranych utworach Tadeusza Różewicza
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.9
PDF (Język Polski)
Agnieszka Rosales Rodriguez
167-180
The common face: Różewicz, Rembrandt and old age
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.10
PDF (Język Polski)
Irena Górska
181-194
Death in the Old Decorations, i.e. aisthesis, according to Tadeusz Różewicz
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.11
PDF (Język Polski)
Hanna Marciniak
195-208
A photographic image – between an archive and a semblance. Photographs in Tadeusz Różewicz’s The Professor’s Little Knife
https://doi.org/10.14746/pt.2014.21.12
PDF (Język Polski)

Note about the authors

341-345
Noty o autorach
PDF (Język Polski)