No. 27 (2017)

Reminiscences

Jacek Popiel
13-18
Laudation speech for Andrzej Wajda
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.1
PDF (Język Polski)
Jacek Purchla
19-26
Andrzej Wajda – director of space
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.2
PDF (Język Polski)
Bogna Dziechciaruk-Maj
27-30
Andrzej Wajda. Sketcher
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.3
PDF (Język Polski)
Mateusz Matysiak
31-34
Andrzej Wajda Archive
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.4
PDF (Język Polski)
Beata Guczalska
35-46
Wajda and actors
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.5
PDF (Język Polski)
Marek Hendrykowski
47-58
Remarks on acting in Andrzej Wajda's films
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.6
PDF (Język Polski)
Włodzimierz Szturc
59-76
„Danton”. Directions in interpretations of Andrzej Wajda films
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.7
PDF (Język Polski)
Krzysztof Kornacki
77-92
Creating an image of the past in Andrzej Wajda's worker trilogy
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.8
PDF (Język Polski)
Katarzyna Mąka-Malatyńska
93-116
The documentary world of Andrzej Wajda
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.9
PDF (Język Polski)
Anna Al-Araj
117-138
”As a rule, I am reluctant towards sound”. Music in Andrzej Wajda's film ”Sweet Rush”
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.10
PDF (Język Polski)
Miłosz Stelmach
139-150
„Do you think the end is close?”. Late-modernism, the spirit of cinema and Andrzej Wajda's ”The Wedding”
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.11
PDF (Język Polski)
Wojciech Otto
151-170
Wajda mise-en-abîme. Andrzej Wajda's ”Everything for sale” and ”Sweet Rush”
https://doi.org/10.14746/pt.2017.27.12
PDF (Język Polski)