Nr 71 (2023)

Studia i rozprawy

Agata Matysiak-Błaszczyk, Mirosława Ściupider-Młodkowska
7-24
Kontrowersje wokół kulturowego wzorca macierzyństwa w Polsce
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.1
PDF
Barbara Jankowiak
25-41
Społeczne postrzeganie związków intymnych młodzieży. Analiza narracji adolescentek i adolescentów
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.2
PDF
Karina Leksy , Klaudia Nowak
43-60
Media społecznościowe jako źródło (o)presji związanej z wizerunkiem ciała użytkowników w okresie wczesnej dorosłości
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.3
PDF
Danuta Kopeć
61-74
Osoba z głęboką intelektualną i wieloraką niepełnosprawnością podmiotem badań empirycznych – perspektywa badacza/badaczki
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.4
PDF
Anna Wawrzonek
75-92
Pokolenie Zet jako „wymagający gracz” współczesnego rynku pracy
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.5
PDF
Anna Sobczak
93-106
Zjawisko sharentingu – między prawem do prywatności dziecka a aktywnością rodziców w mediach społecznościowych
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.6
PDF
Anna Mazurowska
107-117
Zintensyfikowane działania rodziców jako cecha współczesnego rodzicielstwa. Rozważania teoretyczne
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.7
PDF
Katarzyna Pawelczak
119-141
Film dokumentalny Akcja T4, lekarze w służbie nazizmu jako medium pamięci protetycznej
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.8
PDF
Michalina Kasprzak
143-153
Potencjał twórczy uczniów w projektach edukacyjnych
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.9
PDF (English)
Klaudia Wolniewicz-Slomka , Celina Czech-Włodarczyk
155-175
Marsz Niepodległości, czyli o złożoności i wielowymiarowości tego wydarzenia z perspektywy koncepcji heterotopii Michela Foucaulta
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.10
PDF
Magdalena Barańska
177-190
Szkoły polonijne we Włoszech. Aktywność edukacyjno-szkoleniowa nauczycielek polonijnych zrzeszonych w ROP
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.11
PDF
Marzena Pękowska
191-204
Klasy eksperymentalne w szkołach powszechnych w Wilnie w okresie dwudziestolecia międzywojennego
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.12
PDF
Arleta Suwalska
205-218
Modele edukacji: neoliberalny, konserwatywny i welfare state – na przykładzie Finlandii i Polski
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.13
PDF (English)
Agata Strzelczyk
219-232
Guwernantka carówny. Losy i perspektywa Jeanne Huc-Mazelet w świetle jej korespondencji z pobytu na rosyjskim dworze (1790-1804)
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.14
PDF
Anna Wojewoda
233-244
Gry i zabawy ruchowe na lekcjach wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem sytuacji trudnych – kilka przykładów z praktyki
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.15
PDF
Zbigniew Rudnicki
245-257
Szkoła życia. Wektory aksjologiczne w „Pamiętniku” Janusza Korczaka
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.16
PDF
Magdalena Juszczak
259-284
Film jako ilustracja ról społecznych. Obraz matki w wybranych filmach Alfreda Hitchcocka
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.17
PDF
Damian Nosko
285-296
Współczesny styl życia przyczyną zachowań ryzykownych, w tym zażywania środków psychoaktywnych – na przykładzie NSP
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.18
PDF
Marta Stawska
297-326
Popnacjonalizm, czyli elementy dyskursu (re)konstrukcji amerykańskiego poczucia tożsamości narodowej w wybranych filmach hollywoodzkich
https://doi.org/10.14746/se.2023.71.19
PDF