No. 54 (2019)

STUDIES AND DISSERTATIONS

Zbyszko Melosik
7-26
Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.1
PDF (Język Polski)
Michał Klichowski
Scientific Discipline and Identity of the Scholar
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.2
PDF (Język Polski)
Sławomir Banaszak, Karolina Domagalska-Nowak, Łukasz P. Ratajczak, Dariusz Skowroński, Katarzyna Waszyńska
Edukacja, społeczeństwo i praca we wzajemnych międzykulturowych związkach. Przypadek Japonii
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.3
PDF (Język Polski)
Danuta Kopeć
Introductory Considerations of the Relational Paradigm in Education and Rehabilitation of People with Intellectual Disabilities
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.4
PDF (Język Polski)
Jarema Drozdowicz
Post-education and Anti-intellectualism as Cultural Phenomena
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.5
PDF (Język Polski)
Anna Wawrzonek
Competency Roller Coaster – Family, Education, Work and (Non-)Relational Dimension of These Areas
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.6
PDF (Język Polski)
Michał Nowicki
The Value of Upbringing in the Lutheran Family in the Old Polish Literature of the 16th and 17th Centuries
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.7
PDF (Język Polski)
Andrzej Pluta
The Wisdom of a Joke as an Educational Alternative (the Case Study of Janusz Korczak’s Humorous Pedagogy)
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.8
PDF (Język Polski)
Mirosława Ściupider-Młodkowska
Rodzina i miłość w epoce Ja. Wyzwania dla pedagogiki
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.9
PDF (Język Polski)
Agnieszka Pawluk-Skrzypek
„Ja i moja szkoła” w kontekście trudności związanych z doświadczaniem dysleksji rozwojowej – refleksja uczniów w wieku dorastania
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.10
Maria Rudnicka
The Shopping Mall as a Space of Informal Education
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.11
PDF (Język Polski)
Marta Wiatr
Parents in Education – Between Instrumental-Technical and Critical-Emancipatory Discourses
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.12
PDF (Język Polski)
Karolina Kossakowska, Magdalena Zadworna
Selected Aspects of the Psychological Well-Being of Students at Different Stages of Education. Preliminary Report
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.13
PDF (Język Polski)
Ewa Kula , Marzena Pękowska
The Contribution of the Scientific Community Towards Quality University Education in the Interwar Period as Presented in the Szkoły Akademickie Periodical
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.14
PDF (Język Polski)
Agnieszka Iwanicka
New Technologies in the Work of the Early School Education Teacher. A Study Report
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.16
PDF (Język Polski)
Dariusz Zając
Professional Ethics of Teachers – Between Universalism and Pluralism
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.17
PDF (Język Polski)
Lukas Starek
Substitute Family Care in the Czech Republic and its Aspect in Special-needs Pedagogy.
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.18
PDF (Język Polski)
Granit Bublil
Parenting of Adolescents with Disorders Deciding on a New Path
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.19
PDF (Język Polski)
Sondos Ali Salah Abo Ganim
Modernization in Israeli Arab Society – Parent Intervention Prog
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.20
PDF
Justyna Mrozek
Transitions of Women’s Position in the Polish People’s Republic – Selected Contexts
https://doi.org/10.14746/se.2019.54.15
PDF (Język Polski)