Glottodidactica

Aktualny numer

Tom 52 Nr 2 (2025)
Opublikowany 2025 grudnia 16

Glottodidactica jest międzynarodowym czasopismem z zakresu szeroko pojętej lingwistyki stosowanej, ze szczególnym uwzględnieniem glottodydaktyki. Na jej łamach ukazują się teksty mogące mieć przełożenie na dydaktykę języków obcych i drugich z zakresu językoznawstwa ogólnego, metodologii badań, przekładoznawstwa, kulturoznawstwa oraz dziedzin pokrewnych, np. psycholingwistyki, socjolingwistyki, analizy dyskursu czy pragmalingwistyki/socjopragmatyki. Autorzy powinni upewnić się, że w ich tekstach uwzględniono przełożenie opisanych odkryć i wniosków na rozwój glottodydaktyki. Misją czasopisma jest bowiem ułatwienie międzynarodowego i interdyscyplinarnego dialogu naukowego w zakresie glottodydaktyki i promowanie wymiany dobrych praktyk, mając na celu rozwój tej dziedziny nauki.
Przyjmujemy teksty naukowe w języku angielskim, niemieckim i francuskim, a także artykuły recenzyjne oraz sprawozdania z konferencji.
Czasopismo nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie artykułu, proces recenzyjny, publikację oraz pobieranie artykułów.

INDEKSOWANE W
DOAJ, EBSCO, Scopus, ProQuest, ERIH PLUS, CEJSH, Index Copernicus International, PKP Index, Google Scholar, WorldCat, FRANCIS, PASCAL, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, Modern Language Association Database (MLA), THE KEEPERS, ROAD, CROSSREF, WIKIDATA, SUDOC, SHERPA ROMEO, OPENALEX

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA
MNiSW (2025): 40
CiteScore (2024): 0.4
CiteScoreTracker: 0.5 (last updated on 05.08.2025)
SJR (2024): 0.17
SNIP (2024): 0.35

mceclip0-80cd70d3f5cec611aa4fdb6bb216de0b.png

Scimago Journal & Country Rank

ICV 2023: 120.71

DOI: 10.14746/gl
ISSN:
0072-4769
eISSN:
2956-3658

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Od 2016 roku: CC_by-nd/4.0 Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

ARCHIWIZACJA
Platforma PRESSto archiwizuje zawartość tego czasopisma w PKP Preservation Network (PKP PN), co zapewnia tworzenie elektronicznej kopii zapasowej i bezpieczeństwo dostępu do treści czasopisma.
Czasopismo "Glottodidactica" jest zgodne ze standardami I40C dotyczącymi otwartych cytowań.

WYDAWCA
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

FINANSOWANIE

Ogłoszenia

Nowy numer „Glottodidactica” 52.2 już dostępny

Z przyjemnością informujemy, że ukazał się nowy numer naszego czasopisma. Zachęcamy do zapoznania się z artykułami podejmującymi aktualne tematy z zakresu glottodydaktyki.
Życzymy Państwu miłej lektury.

Z serdecznymi pozdrowieniami - Zespół Redakcyjny


Więcej…

2025 grudnia 18

Życzenia Świąteczne i Noworoczne


Więcej…

2025 grudnia 18

Early birds

Szanowni Państwo, zachęcamy już teraz do zapoznania się z wybranymi artykułami, które ukażą się w najnowszym zeszycie czasopisma Glottodidactica (2025/2). Z pozdrowieniami,
Zespół Redakcyjny czasopisma Glottodidactica
Więcej…

2025 grudnia 4

Wstęp

Sabine Jentges, Jennifer Müller, Kathrin Siebold, Sylwia Adamczak-Krysztofowicz
7-9
Editorial
PDF (Deutsch)

Artykuły

Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Luiza Ciepielewska-Kaczmarek, Magdalena Jaszczyk-Grzyb
11-30
Kompetenzerweiterung durch studentische Kollaborationen in internationalen Begegnungsprojekten am Beispiel einer deutsch-niederländisch-polnischen Austauschseminarreihe
PDF (Deutsch)
Elżbieta Dziurewicz
31-47
Förderung des Interesses polnischer DaF-Lehrkräfte an den DACHL-Ländern durch interkollegialen Austausch: Ergebnisse einer Umfrage
PDF (Deutsch)
Milica Lazovic
49-78
Lösungsentwicklung in der kollegialen Fallberatung: Interaktionsanalytische Perspektiven
PDF (Deutsch)
Rosi Ritter, Ewa Habrainski, Cordula Schwarze, Kathrin Fussangel
79-98
Interdisziplinäre Interaktionen und Kooperationen von Lehrkräften in Communities of Practice: Wie lassen sie sich erfassen und beschreiben?
PDF (Deutsch)
Silke Tork
99-121
Sprachenwahl? Mehrsprachige Interaktion in internationalen Arbeitsgruppen im hochschulischen Kontext
PDF (Deutsch)
Bhim Lal Gautam, Prem Prasad Poudel
123-140
Language shift in urban spaces and its impact on language pedagogy: Case of Sherpa, Maithili, Newar and Tamang communities in Kathmandu Valley of Nepal
PDF (English)
Miroslav Kolar, Zuzana Sándorová
141-159
Experiment as a research method for investigating the effectiveness of drama in EFL Higher Education: A systematic review
PDF (English)
Lazovic Kurt, Talip Gülle, Sezen Bektaş Yüksel, Yasemin Bayyurt
161-184
Exploring cognitive discourse functions for disciplinary literacies in university EMI programs
PDF (English)
Christiane Limbach
185-204
Barrierefreies Übersetzen in Museen: Übersetzungsphasen bei der Erstellung eines inklusiven Audioguides für Sehgeschädigte und Blinde anhand eines Fallbeispiels
PDF (Deutsch)
Wyświetl wszystkie wydania
Themes by Openjournaltheme.com