No. 1 (13) (2020)
Homo Ludens
Homo Ludens
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 1 (13) (2020)
Published 2021 February 2
BEST ARTICLES AND BEST REVIEW OF THE YEAR
Jan F. Jacko, Małgorzata Jacko
13-31
Is engaging in games rational? Emotional immersion in fun, management and sport
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.1
PDF (Język Polski)
ARTICLES
Łukasz Czajka
35-53
The Great War as a theme of video games. Challenges for edutainment in “Valiant Hearts” and “Battlefield 1”
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.2
PDF (Język Polski)
Arkadiusz Jabłoński
55-71
Is orientalism bad? Between the communication game and the non-game
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.3
PDF
Paulina Kaźmierczak
73-87
Games in glottodidactics of the Polish language. Theoretical perspective and practical conclusions
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.4
PDF (Język Polski)
Karol Kowalczuk
89-102
Educational features of gaming
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.5
PDF (Język Polski)
Marcin Łączyński
103-114
Recipe for game lending libraries. Participatory budget as a way of financing the creation of game lending libraries in Poland
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.6
PDF (Język Polski)
Kamil Maciaszek
117-131
Play in Poland. Promoting play in Gedania 1922 Preschool and CreoGedania alternative school
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.7
PDF
Jacek Mianowski
133-147
Leadership, circuition, and shift in tabletop wargaming community
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.8
PDF
Monika Michalak
149-162
Codified gestures and scenic learning – two techniques based on gestures and body movement for enhancing English language learning in the primary classroom
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.9
PDF (Język Polski)
Michał Mijal, Martyna Cieśla, Monika Gromadzka
163-178
Escape room as an adult education tool
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.10
PDF
Michał Mochocki
179-202
Rhetorics and mechanics of player safety in the Nordic-American larp discourse
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.11
PDF (Język Polski)
Iwona Pałucka-Czerniak
203-222
Language stylisation in the instructions for Polish board games
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.12
PDF (Język Polski)
Katarzyna Skok
223-240
Niepewność w grach – potencjalne korzyści i straty
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.13
PDF (Język Polski)
RECENZJE
Marcin Fisz
243-253
Zagrajmy w powieść. Recenzja książki Tomasza Majkowskiego Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych
https://doi.org/10.14746/hl.2020.13.14
PDF (Język Polski)
ANNOUNCEMENTS
. .
257-260
I komunikat o XVI międzynarodowej konferencji naukowej Polskiego Towarzystwa Badania Gier z cyklu „Kulturotwórcza funkcja gier”
PDF (Język Polski)
. .
261-268
Wymogi publikacji w czasopiśmie „Homo Ludens”
PDF (Język Polski)
. .
269-270
Informacje o Zakładzie Komunikacji Interkulturowej i Badań Ludologicznych
PDF (Język Polski)
. .
271-276
INFORMATION ABOUT GAMES RESEARCH ASSOCIATION OF POLAND
PDF (Język Polski)
. .
277-280
Warunki wstąpienia do Polskiego Towarzystwa Badania Gier
PDF (Język Polski)
. .
281-283
Informacje o Kołach Polskiego Towarzystwa Badania Gier
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here