No. 1 (13) (2020)
Homo Ludens
Homo Ludens
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Reviewers
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 1 (13) (2020)
Published 2021 February 2
BEST ARTICLES AND BEST REVIEW OF THE YEAR
Jan F. Jacko, Małgorzata Jacko
13-31
Is engaging in games rational? Emotional immersion in fun, management and sport
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.1
PDF (Język Polski)
RECENZJE
Marcin Fisz
243-253
Zagrajmy w powieść. Recenzja książki Tomasza Majkowskiego Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych
https://doi.org/10.14746/hl.2020.13.14
PDF (Język Polski)
ARTICLES
Łukasz Czajka
35-53
The Great War as a theme of video games. Challenges for edutainment in “Valiant Hearts” and “Battlefield 1”
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.2
PDF (Język Polski)
Arkadiusz Jabłoński
55-71
Is orientalism bad? Between the communication game and the non-game
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.3
PDF
Paulina Kaźmierczak
73-87
Games in glottodidactics of the Polish language. Theoretical perspective and practical conclusions
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.4
PDF (Język Polski)
Karol Kowalczuk
89-102
Educational features of gaming
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.5
PDF (Język Polski)
Marcin Łączyński
103-114
Recipe for game lending libraries. Participatory budget as a way of financing the creation of game lending libraries in Poland
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.6
PDF (Język Polski)
Kamil Maciaszek
117-131
Play in Poland. Promoting play in Gedania 1922 Preschool and CreoGedania alternative school
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.7
PDF
Jacek Mianowski
133-147
Leadership, circuition, and shift in tabletop wargaming community
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.8
PDF
Monika Michalak
149-162
Codified gestures and scenic learning – two techniques based on gestures and body movement for enhancing English language learning in the primary classroom
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.9
PDF (Język Polski)
Michał Mijal, Martyna Cieśla, Monika Gromadzka
163-178
Escape room as an adult education tool
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.10
PDF
Michał Mochocki
179-202
Rhetorics and mechanics of player safety in the Nordic-American larp discourse
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.11
PDF (Język Polski)
Iwona Pałucka-Czerniak
203-222
Language stylisation in the instructions for Polish board games
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.12
PDF (Język Polski)
Katarzyna Skok
223-240
Niepewność w grach – potencjalne korzyści i straty
https://doi.org/10.14746/HL.2020.13.13
PDF (Język Polski)
ANNOUNCEMENTS
. .
257-260
I komunikat o XVI międzynarodowej konferencji naukowej Polskiego Towarzystwa Badania Gier z cyklu „Kulturotwórcza funkcja gier”
PDF (Język Polski)
. .
261-268
Wymogi publikacji w czasopiśmie „Homo Ludens”
PDF (Język Polski)
. .
269-270
Informacje o Zakładzie Komunikacji Interkulturowej i Badań Ludologicznych
PDF (Język Polski)
. .
271-276
INFORMATION ABOUT GAMES RESEARCH ASSOCIATION OF POLAND
PDF (Język Polski)
. .
277-280
Warunki wstąpienia do Polskiego Towarzystwa Badania Gier
PDF (Język Polski)
. .
281-283
Informacje o Kołach Polskiego Towarzystwa Badania Gier
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here