Kultura-Społeczeństwo-Edukacja

Aktuelle Ausgabe

Bd. 24 Nr. 2 (2023)
Published July 18, 2024

Die in wissenschaftlichen Texten behandelte Problematik ist ein strikter globaler Diskurs über die temporale Vielschichtigkeit der zeitgenössischen Gesellschaft und die Kondition des modernen Menschen, der in einer nicht eindeutigen und ambivalenten globalen Wirklichkeit lebt, der dazu verdammt ist, seinen Platz in der immer aufs Neue konstruierten, multikulturellen Wirklichkeit zu suchen. Die globale Kultur-Ökumene determiniert auch die unkonventionelle Überlegung zur Bildung im globalen Umfeld. Der zeitgenössische Diskurs über die Qualität der Bildung, der die Vielfalt der Kontexte der in der Welt vor sich gehenden soziokulturellen Veränderungen berücksichtigt, soll die Fähigkeit fördern, Bildungsaktivitäten zur Gestaltung einer entwicklungsfreundlichen globalen Gesellschaft zu planen. Eine unabdingbare Voraussetzung wird daher sein, dass das Wesen des Transformationsprozesses im Lernbereich verstanden wird. Die veröffentlichten Texte sollen zum Nachdenken beitragen und eine Einladung zur Diskussion über die Beteiligung des Einzelnen an der globalen Kultur sein, unter besonderer Berücksichtigung von Überlegungen zur notwendigen Evolution von Bildung im globalen Umfeld.

INDEXIERT IN: CEJSH, Index Copernicus,, Bibliothek der Wissenschaft, Wissensbrücke, WorldCat, Polnische Wissenschaftliche Bibliographie

MEiN: 40

DOI: 10.14746/kse ISSN (Print): 2300-0422 ISSN (Online): 2300-0422
DIE IN DER ZEITSCHRIFT VERÖFFENTLICHTEN ARBEITEN SIND UNTER LIZENZ CREATIVE COMMONS ZUGÄNGLICH (2016 -)

CC_by-nd/3.0

Mitteilungen

Zaproszenie do publikacji w Kultura Społeczeństwo Edukacja

Szanowni Państwo, 

obecnie zapraszamy do nadsyłania tekstów do numeru II/2024. 

Zapraszamy do rejestracji i składania tekstów przez platformę PRESSTO

Sekretarz II numeru 

dr Alicja Hekmat- Szał


Mehr…

April 2, 2024

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

April 15, 2020

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

February 1, 2019

Artykuły

Mohammad Omar AL-Momani, Elham Mahmoud Rababa
7-22
The level of university student violence from the viewpoint of university students
PDF (English)
Luoying Xiong, Piotr Zychowicz
23-47
The effects of online education on the relationship between students and teachers in Chinese higher education institutions
PDF (English)
Agnieszka Cybal-Michalska
49-67
Globalization: its complexity and critique – on the need to direct the society towards knowledge
PDF (English)
Agnieszka Bojarska-Sokołowska
69–83
Elementy kultury matematycznej w centrach nauki
PDF (Język Polski)
Marek Budajczak
85-93
Edukacja – o dwóch metaforach i jednej alegorii słów kilka
PDF (Język Polski)
Mateusz Leszkowicz
95-113
W kierunku ergonomii widzenia
PDF (Język Polski)
Natalia Ulaniecka
115-128
Pacjenci onkologiczni w środowisku pracy – reakcje i wsparcie ze strony współpracowników
PDF (Język Polski)
Grażyna Barabasz
129-146
Świat jest w nas... Obrazy siebie i wewnętrznego świata w refleksjach początkujących nauczycielek
PDF (Język Polski)
Marcin Rojek
147-161
Międzynarodowe programy kształcenia – nowy kontekst uczenia się i rozwoju nauczycieli
PDF (Język Polski)
Magdalena Ochońska
163-187
Rola trenera pracy w zakładzie aktywności zawodowej – propozycje działań w ramach prowadzonej rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na podstawie modelu zatrudnienia wspomaganego
PDF (Język Polski)
Michał Gwiżdż
189-203
Grupa wsparcia jako przykład pomocy członkom rodzin osób z demencją
PDF (Język Polski)
Kinga Lisowska
205-223
Twórczość komiksowa uchodźców ukraińskich w edukacji na rzecz transkulturowości w klasach I–III – pilotażowa koncepcja pracy
PDF (Język Polski)
Mariusz G. Karbowski, Bartosz K. Łukomski
225-249
Wczesne schematy nieadaptacyjne jako predyktory inteligencji emocjonalnej osób dorosłych
PDF (Język Polski)
Jagoda Górecka
251-268
Inkarnacje tożsamości młodzieży w przestrzeni mediów społecznościowych
PDF (Język Polski)
Natalia Gałązka
269-283
Obrazy współczesnego polskiego rodzicielstwa na przykładzie użytkowników aplikacji Instagram
PDF (Język Polski)
Natalia Głódź
283-297
Senior hejter – fakt czy mit? W świetle badań nad senioralną komunikacją online
PDF (Język Polski)
Jarosław Rutkowski
299-320
Architektura ośrodka pomocy społecznej w perspektywie kryzysów współczesnego świata
PDF (Język Polski)
Alicja Neumann-Karpińska
321-335
Niesprawiedliwość epistemiczna a możliwość śledzenia trajektorii cierpienia w wywiadzie autobiograficznym. Etyczny namysł nad metodą
PDF (Język Polski)
Alle Ausgaben anzeigen