Kultura-Społeczeństwo-Edukacja

Aktuelle Ausgabe

Bd. 27 Nr. 1 (2025)
Published December 16, 2025

Die in wissenschaftlichen Texten behandelte Problematik ist ein strikter globaler Diskurs über die temporale Vielschichtigkeit der zeitgenössischen Gesellschaft und die Kondition des modernen Menschen, der in einer nicht eindeutigen und ambivalenten globalen Wirklichkeit lebt, der dazu verdammt ist, seinen Platz in der immer aufs Neue konstruierten, multikulturellen Wirklichkeit zu suchen. Die globale Kultur-Ökumene determiniert auch die unkonventionelle Überlegung zur Bildung im globalen Umfeld. Der zeitgenössische Diskurs über die Qualität der Bildung, der die Vielfalt der Kontexte der in der Welt vor sich gehenden soziokulturellen Veränderungen berücksichtigt, soll die Fähigkeit fördern, Bildungsaktivitäten zur Gestaltung einer entwicklungsfreundlichen globalen Gesellschaft zu planen. Eine unabdingbare Voraussetzung wird daher sein, dass das Wesen des Transformationsprozesses im Lernbereich verstanden wird. Die veröffentlichten Texte sollen zum Nachdenken beitragen und eine Einladung zur Diskussion über die Beteiligung des Einzelnen an der globalen Kultur sein, unter besonderer Berücksichtigung von Überlegungen zur notwendigen Evolution von Bildung im globalen Umfeld.

INDEXIERT IN: CEJSH, Index Copernicus,, Bibliothek der Wissenschaft, Wissensbrücke, WorldCat, Polnische Wissenschaftliche Bibliographie

MEiN: 40

DOI: 10.14746/kse ISSN (Print): 2300-0422 ISSN (Online): 2300-0422
DIE IN DER ZEITSCHRIFT VERÖFFENTLICHTEN ARBEITEN SIND UNTER LIZENZ CREATIVE COMMONS ZUGÄNGLICH (2016 -)

CC_by-nd/3.0

Mitteilungen

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

April 15, 2020

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

February 1, 2019

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

December 29, 2018

Artykuły

Magdalena Leżucha, Karolina Czerwiec, Małgorzata Nodzyńska-Moroń, Lenka Pasternáková, Emanuel Studnicki, Vladimir Sirotek
7-18
Wiedza i świadomość polskich, czeskich i słowackich studentów na temat zmian hormonalnych w cyklu życia człowieka
PDF (Język Polski)
Martyna Jarota
19-38
The conditions of academic education and the methodological preferences of young scientists: a systematic literature review
PDF (English)
Katarzyna Sadowska
39-54
Dziecko w przedszkolu wobec dyrektywności i bezrefleksyjności nauczyciela – oblicza sytuacji trudnych w edukacji przedszkolnej
PDF (Język Polski)
Jerzy Luty
55-76
Ontogeneza i filogeneza sztuki: ku naturalistycznemu rozumieniu twórczości w ujęciu Ellen Dissanayake
PDF (Język Polski)
Zbigniew Małysz
77-100
Wyruszając w nieznane: ale czy na pewno? Między teorią a praktyką „pisarstwa naukowego” pracy dyplomowej (na przykładzie psychologii)
PDF (Język Polski)
Grażyna Teusz, Leszek Teusz
101-110
Obraz człowieka w „lustrze” edukacyjnego, filozoficznego i literackiego doświadczenia
PDF (Język Polski)
Agnieszka Skowrońska-Pućka, Żaneta Garbacik
111-132
Radzenie sobie ze stresem wśród młodzieży wielkopolskiej – przegląd problemów i strategii
PDF (Język Polski)
Sonia Dzierzyńska-Breś
133-147
Pomiędzy kryzysem, a szansą - koncepcja rezyliencji w rodzinie
PDF (Język Polski)
Marta Makowska
149-164
Medycyna: powołanie czy kalkulacja? Motywy wyboru studiów medycznych w świetle badań jakościowych
PDF (Język Polski)
Izabella Gałuszka
165-186
Planowanie przez rodziców przyszłości ich dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną a wsparcie społeczne
PDF (Język Polski)
Mikołaj Piotrowski
187-195
Automatic translation of historical content as a method of counteracting social exclusion on the example of a selected educational application.
PDF (Język Polski)
Marta Czapnik-Jurak
197-211
The Czas w życiu osób w kryzysie bezdomności
PDF (Język Polski)
Ilona Nędzi
213-228
Homogenizacja kultury – utopia czy rzeczywistość? Krytyczne spojrzenie na tezę Francisa Fukuyamy
PDF (Język Polski)
Karol Sudewicz, Stanisława Nazaruk
229-243
Możliwości budowania i utrzymania relacji w społeczności wirtualnej studentów jako odbiorców medialnych w erze Web 2.0
PDF (Język Polski)
Anna Wdowczyk
245-255
Czarty, kozły, zołzy i czarownice. Odczytanie powieści Salamandra Stefana Grabińskiego w kontekście Nocy Kupały
PDF (Język Polski)
Ewa Kozik
257-277
„Niewidzialny” ból – wykluczenie społeczne pacjentek z endometriozą. Analiza jakościowa
PDF (Język Polski)
Dagmara Mętel, Joanna Krotofil, Dorota Wójciak
279-295
Poświęcenie, powołanie i cud w narracjach młodych katolickich matek o własnym macierzyństwie
PDF (Język Polski)
Agnieszka Ochman
297-314
Wspieranie postawy twórczej rodziców dzieci z niepełnosprawnością poprzez arteterapię
PDF (Język Polski)
Alle Ausgaben anzeigen