Kultura-Społeczeństwo-Edukacja

Aktuelle Ausgabe

Bd. 23 Nr. 1 (2023)
Published February 26, 2024

Die in wissenschaftlichen Texten behandelte Problematik ist ein strikter globaler Diskurs über die temporale Vielschichtigkeit der zeitgenössischen Gesellschaft und die Kondition des modernen Menschen, der in einer nicht eindeutigen und ambivalenten globalen Wirklichkeit lebt, der dazu verdammt ist, seinen Platz in der immer aufs Neue konstruierten, multikulturellen Wirklichkeit zu suchen. Die globale Kultur-Ökumene determiniert auch die unkonventionelle Überlegung zur Bildung im globalen Umfeld. Der zeitgenössische Diskurs über die Qualität der Bildung, der die Vielfalt der Kontexte der in der Welt vor sich gehenden soziokulturellen Veränderungen berücksichtigt, soll die Fähigkeit fördern, Bildungsaktivitäten zur Gestaltung einer entwicklungsfreundlichen globalen Gesellschaft zu planen. Eine unabdingbare Voraussetzung wird daher sein, dass das Wesen des Transformationsprozesses im Lernbereich verstanden wird. Die veröffentlichten Texte sollen zum Nachdenken beitragen und eine Einladung zur Diskussion über die Beteiligung des Einzelnen an der globalen Kultur sein, unter besonderer Berücksichtigung von Überlegungen zur notwendigen Evolution von Bildung im globalen Umfeld.

INDEXIERT IN: CEJSH, Index Copernicus,, Bibliothek der Wissenschaft, Wissensbrücke, WorldCat, Polnische Wissenschaftliche Bibliographie

MEiN: 40

DOI: 10.14746/kse ISSN (Print): 2300-0422 ISSN (Online): 2300-0422
DIE IN DER ZEITSCHRIFT VERÖFFENTLICHTEN ARBEITEN SIND UNTER LIZENZ CREATIVE COMMONS ZUGÄNGLICH (2016 -)

CC_by-nd/3.0

Mitteilungen

Zaproszenie do publikacji w Kultura Społeczeństwo Edukacja

Szanowni Państwo, 

obecnie zapraszamy do nadsyłania tekstów do numeru II/2024. 

Zapraszamy do rejestracji i składania tekstów przez platformę PRESSTO

Sekretarz II numeru 

dr Alicja Hekmat- Szał


Mehr…

April 2, 2024

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

April 15, 2020

Finansowanie czasopisma

Logotyp_MNiSW.jpg


Mehr…

February 1, 2019

Artykuły

Tatiana Potapchuk, Valentyna Kushnir
7-16
Підготовка фахівців до роботи з дітьми в умовах інклюзивної освіти в загально­освітніх закладах України [Training of specialists to work with children in the conditions of inclusive education in general educational institutions of Ukraine].
PDF (Ukrainian) (Język Polski)
Martyna Faruga, Krzysztof Polok, Małgorzata Przybysz-Zaremba
17-25
The use of visual media when teaching the skill of writing to autistic students
PDF (English)
Danuta Urbaniak-Zając
27-39
Normatywna i rekonstrukcyjna perspektywa ujmowania metodologii badań w pedagogice
PDF (Język Polski)
Monika Czerw, Elena Karpuszenko, Daniel Kukla
41-53
Równowaga pomiędzy nastawieniem na posiadanie a poczuciem odpowiedzialności w życiu
PDF (Język Polski)
Andrzej Ćwikliński
55-65
Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne adolescentów jako odpowiedź na problemy egzystencjalne
PDF (Język Polski)
Joanna Konarska
67-87
Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością przez pryzmat kondycji psychicznej członków rodziny
PDF (Język Polski)
Jacek Siewiora
89-100
Idea inkluzji a paradygmat podmiotowości
PDF (Język Polski)
Jolanta Zielińska
101-114
Zastosowanie osiągnięć neuronauki w procesie wspomagania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością – przykładowe badania
PDF (Język Polski)
Teresa Myjak
115-126
Motywacja do nauki i jej kształtowanie w świetle zrealizowanych badań
PDF (Język Polski)
Barbara Cygan, Barbara Kurowska
127-139
Dziecko z zaburzeniami zachowania – trudności i przeszkody w postępowaniu terapeutycznym
PDF (Język Polski)
Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman
141-162
Znaczenie pracy zawodowej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
PDF (Język Polski)
Wojciech Dutka
163-175
Rola nauczyciela wiedzy o społeczeństwie w obecnej edukacji szkolnej w Polsce
PDF (Język Polski)
Martyna Jarota
177-190
Proces badawczy jako proces decyzyjny – rozważania w kontekście teorii decyzji
PDF (Język Polski)
Anna Łukasiak
191-208
Gry komputerowe jako narzędzie resocjalizacji – wprowadzenie do problematyki i perspektywy badawcze
PDF (Język Polski)
Alle Ausgaben anzeigen