Tom 18 Nr 2 (2020)

Artykuły

Joanna Madalińska-Michalak
7-25
Teacher Education Policy Issues in Poland: Recommendations for Building a High-Quality Teaching Profession
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.1
PDF (English)
Waldemar Segiet
27-40
Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.2.1
PDF
Waldemar Segiet
41–53
Community building as an educational task
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.2.2
PDF (English)
Bohdan Skrzypczak
55–67
Przykłady kooperatyw spożywczych w Polsce jako laboratorium inicjatyw społecznościowych
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.3.1
PDF
Bohdan Skrzypczak
69–81
Examples of food cooperatives in Poland as a laboratory of social initiatives
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.3.2
PDF (English)
Danuta Kopeć
Pozór w edukacji osób z głęboką intelektualną i wieloraką niepełnosprawnością
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.4.1
PDF
Danuta Kopeć
99–113
The pretence in education of people with profound intellectual and multiple disabilities
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.4.2
PDF (English)
Kinga Kuszak, Katarzyna Sadowska
115–127
Język polski jako element tożsamości (na przykładzie wypowiedzi Polaków i Rosjan z obwodu kaliningradzkiego)
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.5.1
PDF
Kinga Kuszak, Katarzyna Sadowska
129–141
Polish language as an element of identity (on the example of statements by Poles and Russians from Kaliningrad Oblast)12
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.5.2
PDF (English)
Małgorzata Orłowska, Krystyna M. Błeszyńska
143–164
Edukacja a kompetencje cyfrowe seniora
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.6.1
PDF
Małgorzata Orłowska, Krystyna M. Błeszyńska
165–185
Education and digital competencies of elder adults
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.6.2
PDF (English)
Anasua Chatterjee
187–206
‘Empowerment in Practice and Its Impact on Political Participation’: A Study Among Working Women of South Kolkata
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.7
PDF (English)
Grażyna Teusz
207–212
Biografia człowieka – arena demokratycznych negocjacji
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.8.1
PDF
Grażyna Teusz
213-218
Human biography – the arena of democratic negotiations
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.8.2
PDF (English)
Bożena Kanclerz
219-234
Polityczne wybory młodych do Parlamentu Europejskiego jako egzemplifikacja obywatelskości młodzieży – kontekst kształcenia formalnego
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.9.1
PDF
Bożena Kanclerz
235–249
Political choices during the European Parliament elections as a model for civic responsibility of young people in Poland – the context of formal education
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.9.2
PDF (English)
Marta Pietrusińska
251–262
Pedagodzy społeczni jako współtowarzysze migrantów w procesie adaptacji społeczno-kulturowej, integracji i inkluzji
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.10.1
PDF
Marta Pietrusińska
263–274
Social pedagogues as migrants companions in socio-cultural adaptation, integration and inclusion
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.10.2
PDF (English)
Mirosława Czerniawska
275–291
Horyzontalna i wertykalna postać „indywidualizmu – kolektywizmu” a wartości
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.11.1
PDF
Mirosława Czerniawska
293–309
Horizontal and vertical “individualism – collectivism” and values
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.11.2
PDF (English)
Magdalena Szczygieł
311-329
Stres w pracy nauczyciela – wybrane uwarunkowania
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.12.1
PDF
Magdalena Szczygieł
331–349
Stress at the teacher’s workplace – chosen factors
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.12.2
PDF (English)
Aleksandra Ćwik
351–365
Potrzeba zaangażowania lokalnych społeczności w przyszłość nieruchomego dziedzictwa kulturowego
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.13.1
PDF
Aleksandra Ćwik
367–381
The need for local communities’ involvement in the future of real cultural heritage
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.13.2
PDF (English)
Krystyna Popowska
383–396
Potencjał intelektualny uczniów z zespołem Downa i orzeczoną niepełnosprawnością intelektualną w opinii ich rodziców
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.14.1
PDF
Krystyna Popowska
397–410
Intellectual potential of pupils with Down syndrome and diagnosed intellectual disability in the opinion of their parents
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.14.2
PDF (English)
Megi Bibiluri
411–421
Mediation in Georgia. Development perspectives and challenges
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.15.1
PDF (English)
Filip Nalaskowski, Dagna Dejna
423–437
Potencjał badań edukacyjnych bazy danych Internetowej Rejestracji Kandydatów – metoda analityczna desk research
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.16.1
PDF
Filip Nalaskowski, Dagna Dejna
439–453
Online Candidate Registration database educational study potential – desk research analytical method
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.16.2
PDF (English)
Tatiana Krawczyńska-Zaucha
455–466
Jakiej filozofii potrzebuje edukacja w świecie XXI wieku?
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.17.1
PDF
Tatiana Krawczyńska-Zaucha
467–478
What is the philosophy of education needed in the XXI century?
https://doi.org/10.14746/kse.2020.18.17.2
PDF (English)