Nr 62/2 (2024): Nauczanie języków obcych w złożonej i dynamicznej rzeczywistości
Nauczanie języków obcych w złożonej i dynamicznej rzeczywistości
Pełny numer
PDF

Wprowadzenie

Małgorzata Baran-Łucarz, Magdalena Białek, Aleksander Wiater
359-364
Wprowadzenie
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.1
PDF

Artykuły

Radosław Kucharczyk
365-378
Tłumaczenie jako jedna z technik językowych działań mediacyjnych. Wyniki badania wstępnego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.2
PDF
Danuta Wiśniewska
379-395
Mixed-type literature review of research on L2 learning in and through the linguistic landscape
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.3
PDF (English)
Halina Chmiel-Bożek
396-408
Potencjał dynamicznej platformy webtoons.com/fr w nauczaniu/uczeniu się języka francuskiego w opinii studentów filologii romańskiej
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.4
PDF
Agnieszka Dryjańska
409-426
Elementy językowego obrazu świata w nauczaniu języka francuskiego w kontekście filologicznym
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.5
PDF
Monika Janicka
427-443
Uczniowie z doświadczeniem migracji na lekcjach języka niemieckiego w polskiej szkole podstawowej – perspektywa nauczycieli
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.6
PDF
Patrycja Stasiak, Agnieszka Kałdonek-Crnjaković, Małgorzata Molska
444-460
Specjalne potrzeby edukacyjne – samoocena wiedzy, umiejętności i postaw w przekonaniach przyszłych nauczycieli języków obcych przed i po szkole letniej
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.7
PDF
Katarzyna Nosidlak
461-481
Experienced Learners from Generation Z and the Traditional Vision of the Good Language Teacher: On The Issue of Teacher Authenticity
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.8
PDF (English)
Joanna Pitura, Anna Turula, Sabina Nowak, Joanna Jakubik, Yuliya Asotska-Wierzba
482-501
Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.9
PDF (English)
Tomasz Róg
502-520
Teaching L2 pragmatics: The effects of different types of task implementation vs a PPP framework
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.10
PDF (English)
Ryszard Ziaja
521-540
Korzyści i granice wykorzystania sztucznej inteligencji na lekcjach języka niemieckiego na przykładzie ChatGPT
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.11
PDF
Izabela Bawej
541-562
O wykorzystaniu wiadomości sms w nauczaniu komunikacji w języku obcym na przykładzie języka niemieckiego jako języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.12
PDF
Martyna Laskowska
563-578
Developing Intercultural Communicative Competence (ICC) of English majors in courses dealing with the culture of English-speaking countries
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.13
PDF