No. 13 (2021)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 13 (2021)
Published May 31, 2021
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Katarzyna Kuczyńska-Koschany, Agata Patalas
1-4
"Lekcje odwagi, lekcje lepszego jutra..."
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.1
PDF (Język Polski)
Wspomnienia
Agata Patalas
5-8
Czwarte życie Irit Amiel
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.2
PDF (Język Polski)
Katarzyna Kuczyńska-Koschany
9-10
Nie nekrolog, lecz brak (ten, co się zemści)
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.3
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Marta Tomczok
11-20
How to tell a child about the Holocaust ? A case report based on the works of Irit Amiel
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.4
PDF (Język Polski)
Piotr Kilanowski
21-42
At the subtenant’s window. About Władysław Szlengel’s poem The window to the other side
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.5
PDF (Język Polski)
Beata Przymuszała
43-54
The excluded help, or about futility - the Holocaust in Ludwik Hering's Traces
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.6
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kwiatkowska
55-66
The theme of sewing and embroidery in the latest Polish children's literature about the Holocaust
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.7
PDF (Język Polski)
Tomasz Sobieraj
67-80
On the Jewish question in Bolesław Prus’s novel The Doll.
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.8
PDF (Język Polski)
Agnieszka Czyżak
81-90
“Nobody’s” gold on “our” land. Płuczki by Paweł Reszka
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.9
PDF (Język Polski)
Mikołaj Jazdon
91-108
A Film about Dreyfus Affair
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.10
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Krzysztof Koc
109-126
Lessons of Courage and the Temptation of Silence
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.11
PDF (Język Polski)
Marianna Szumal
127-144
Between the past and the present. Literary portraits of persecuted persons from the perspective of polish studies
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.12
PDF (Język Polski)
Karolina Wawer
145-162
Polish lessons on multiculturalism in the L1 classroom. The literature series “War of adults – stories of children” in the primary school.
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.13
PDF (Język Polski)
Rafał Rosół
163-172
Stadiums and the Holocaust. Some threads with an educational potential
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.14
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kania
173-186
Monika Sznajderman's “Pepper Counterfeiters” in the role of supplementary reading – a bit more of the truth about the 20th century
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.15
PDF (Język Polski)
Katarzyna Kuczyńska-Koschany
187-198
Three poems making a not obvious row – education as a perspective of (un)foreignness (about one academic lesson in a patronage class)
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.16
PDF (Język Polski)
Zaproszenie
Grażyna Tomaszewska
199-202
Zaproszenie na V Kongres Dydaktyki Polonistycznej
PDF (Język Polski)
Dyskusje wokół propozycji nowej podstawy programowej
Marcin Sieradzki, Gabriela Bakunowicz, Kinga Białek
203-210
Sprawozdanie z seminarium i panelu dyskusyjnego
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.17
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kania
211-216
-
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.18
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 13
Bogumiła Kółkiewicz
217-224
O Zagładzie w szkole na lekcjach polskiego
https://doi.org/10.14746/pi.2021.13.19
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here