No. 17 (2023)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 17 (2023)
Published July 7, 2023
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Maria Maria Kwiatkowska-Ratajczak
1-4
Wspólnotowe poszukiwania
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.1
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Tomasz Chachulski
5-16
Do we still need a literary tradition?
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.2
PDF (Język Polski)
Zofia Budrewicz
17-30
Ecological ethics in Polish studies classes
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.3
PDF (Język Polski)
Ryszard Waksmund
31-46
Animals’ solidarity - solidarity with animals. On the example of belles-lettres and more
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.4
PDF (Język Polski)
Agnieszka Czyżak
47-58
In the face of otherness, weakness, inferiority. Reading the prose of rural spaces
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.5
PDF (Język Polski)
Marta Rusek
59-72
Laboratories of community? Around literary testimonies and pedagogical recognitions
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.6
PDF (Język Polski)
Lech Suchomłynow
73-82
Civilizational transformations and confrontations in Ukraine: the linguistic situation of Poles in Donbass
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.7
PDF (Język Polski)
Mirosław Dawlewicz
83-92
Polish Studies at the Vilnius University: achievements, threats, perspectives
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.8
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Agnieszka Rypel
93-104
Community of norms or unstable individualism? A difficult dilemma of contemporary language education
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.9
PDF (Język Polski)
Beata Udzik
105-120
Linguistic and cultural image of the „community” in Polish textbooks for secondary schools
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.10
PDF (Język Polski)
Mirosław Wobalis
121-134
‚Reading gap’ - school readings vs. digital home readings in Polish language education
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.11
PDF (Język Polski)
Paulina Gajosowa
135-148
A bot would be cheaper than a Polish teacher
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.12
PDF (Język Polski)
Kamil
149-164
Zygmunt Krasiński meets Jakub Żulczyk or the posthumous life of Gothicism. The project of classes
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.13
PDF (Język Polski)
Panele dydaktyczne
Anna Janus-Sitarz, Ewa Jaskółowa, Maria Kwiatkowska-Ratajczak, Małgorzata Latoch-Zielińska, Grażyna, Dariusz Szczukowski
165-186
Solidarne być albo nie być w edukacyjnej przestrzeni
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.14
PDF (Język Polski)
Iwona Łapińska, Aleksandra Stybor, Hanna Prorok, Maria Wrzeszcz, Dariusz
187-202
Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.15
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 17
Jonasz Michalak, Karolina Tonak, Daria Wojcieszak
203-212
Jak Bolesław Prus skorzystałby z ChatuGPT? Opowieść multimedialna stworzona przy wsparciu sztucznej inteligencji
https://doi.org/10.14746/pi.2023.17.16
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here