Nr 21 (2025)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 21 (2025)
Opublikowany listopada 27, 2025
Pełny numer
PDF
Wstęp
Grażyna Tomaszewska
1-12
Interpretacja jako pasja eksperymentowania i akceptacja niepewności
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.1
PDF
Teksty i konteksty
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
13-26
Docenić uczniów, nauczycieli i… szkolne praktyki interpretacyjne
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.2
PDF
Anna Janus-Sitarz
27-42
Pejzaż Wisławy Szymborskiej – czytanie wielokrotne
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.3
PDF
Ewa Jaskółowa
43-54
Jenta i jętka, czyli rozważania wokół brzmieniowego podobieństwa imienia oraz nazwy owada wraz z projektem zajęć dla zainteresowanych uczniów
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.4
PDF
Witold Bobiński
55-72
Doświadczenia obecności. Interpretacja transakcyjna w szkole i w życiu
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.5
PDF
Piotr Kołodziej
73-92
Interpretacja jako sposób „poszerzania rzeczywistości”
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.6
PDF
Krzysztof Koc
93-108
Uniwersum interpretacyjne w "Makbecie" Williama Szekspira
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.7
PDF
W stronę ucznia i studenta
Krzysztof Biedrzycki
109-122
Bariery do obalenia i granice nieprzekraczalne. O wolności i dyscyplinie interpretacji
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.8
PDF
Feliks Tomaszewski
123-136
Poezja jako rękodzieło na krosnach czasu. Przywołanie miejsca i pamięć miejsca
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.9
PDF
Barbara Myrdzik
137-150
Dialog z tekstem "Stół rodzinny" Ewy Lipskiej
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.10
PDF
Dariusz Szczukowski
151-162
Interpretacja jako splatanie świata: czytanie „Stonera” Johna Williamsa
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.11
PDF
Krystyna Koziołek
163-170
Interpretacja jako trening uważności
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.12
PDF
Aleksandra Reimann-Czajkowska
171-184
Julia Hartwig – uważność słuchania. Refleksje poetki o muzyce i czasie
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.13
PDF
Grażyna Tomaszewska
185-202
Interpretacyjne wymiary rekontekstualizacji: Edouard Manet, "Śniadanie na trawie"
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.14
PDF
Wywiad
Agata Mitek
203-210
Niezgoda, opór i bunt w przestrzeni edukacyjnej
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.15
PDF
Laboratorium metodyczne nr 21
Anna Marko
211-226
„Malutki iesm bil medzy braczø moiø…” Zrozumieć polszczyznę Psałterza floriańskiego. Projekt zajęć
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.16
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się