No 58/1 (2022): Sprawności i podsystemy w nauczaniu języków obcych: koncepcje – rozwiązania – perspektywy
Sprawności i podsystemy w nauczaniu języków obcych: koncepcje – rozwiązania – perspektywy
L'ensemble du numéro
PDF (Język Polski)

Wprowadzenie

Monika Janicka, Joanna Pędzisz
5-7
Wprowadzenie
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.1
PDF (Język Polski)

Artykuły

Hanna Komorowska
9-25
Origins of modern language teacher education: The influence of related disciplines on the educational breakthrough of the 1990s. Bridging past and future
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.2
PDF (English)
Mariola Jaworska
27-41
Paradygmat afektywno-kognitywny w badaniach procesu uczenia się i nauczania języków obcych w kontekście komunikacji specjalistycznej
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.3
PDF (Język Polski)
Ewa Półtorak
43-64
O zjawisku lęku językowego z perspektywy uczących się drugiego/kolejnego języka obcego online
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.4
PDF (Język Polski)
Radosław Kucharczyk
65-84
Działania nauczycieli języków obcych a założenia dydaktyki wielojęzyczności
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.5
PDF (Język Polski)
Izabela Bawej
85-98
Rozumowanie dedukcyjne w procesie uczenia się języka niemieckiego jako drugiego języka obcego na przykładzie podsystemu gramatycznego
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.6
PDF (Język Polski)
Anna Seretny
99-118
Polszczyzna jako język drugi w szkole. Wymagania leksykalne komunikacyjnej i edukacyjnej odmiany języka
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.7
PDF (Język Polski)
Małgorzata Bielicka, Magdalena Olpińska-Szkiełko
119-132
Nauczanie języka sąsiada od przedszkola do zakończenia edukacji – kluczem do komunikacji w Euroregionie Pomerania. Założenia teoretyczne, cele i wstępne wyniki projektu
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.8
PDF (Język Polski)
Katarzyna Sierak
133-150
Logovisuelle Didaktik im Fremdsprachenunterricht
https://doi.org/10.14746/n.2022.58.1.9
PDF (Deutsch)