Nr 24 (2023): PopHolokaust(y)?
PopHolokaust(y)?

PopHolocaust(y)?

Agata Firlej
27–41
Ambiwalencja jako próba odzyskania autentyzmu w reprezentacji Szoa. Przykład Arnošta Goldflama
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.1
PDF
Sabina Giergiel
43-63
Subwersywny potencjał śmiechu, czyli Ključ od velikih vrata Hinka Gottlieba
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.2
PDF
Reinhard Ibler
65–83
The Holocaust between Pop Literature and High Literature: Maxim Biller’s Inside the Head of Bruno Schulz
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.3
PDF (English)
Marek Kaźmierczak
85–115
The “Archaeology” of Popular Culture: Common Sense and the Past
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.4
PDF (English)
Marzanna Kuczyńska
117–129
Between Freedom and Imprisonment. The Shanghai Ghetto from the Perspective of the Bulgarian Writer Angel Wagenstein
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.5
PDF
Zuzana Mojžišová
131–151
Minulosť v (ne)pamäti Rómov
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.6
PDF (Slovenščina)
Tomasz Łukasz Nowak
153-183
Greetings from Spinalonga! O wyspie ciszy w fotografii społecznościowej i o kulturze pamięci na Instagramie
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.7
PDF PDF_supl.
Andreas Ohme
185–208
Takis Würgers Roman Stella (2019) – Holocaustliteratur einer neuen Generation?
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.8
PDF (Deutsch)
Ewa Szperlik
209–231
“Mr Hitler,” Greta Garbo and the Jew Hidden in the Grass. The Literary Representation of the Holocaust in Ruth Tannenbaum by Miljenko Jergović
https://doi.org/10.14746/pss.2023.24.9
PDF (English)