No. 41 (2016)
Studia Edukacyjne
Studia Edukacyjne
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 41 (2016)
Published 2020 December 29
STUDIES AND DISSERTATIONS
Piorunek Magdalena
7-20
(Occasionally)Being a Mentor or Dilemmas and Traps of Mentoring
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.1
PDF (Język Polski)
Cybal-Michalska Agnieszka
21-36
Career as a Domain Introducing Hierarchy in the Social Space – a Functional-Structural Perspective
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.2
PDF
Kuszak Kinga
37-54
Society’s Cultural Experience as Preserved in Phrasemes – the Pedagogical Aspect
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.3
PDF (Język Polski)
Chrzanowska Iwona
55-74
Special School Teachers’ Opinions on Inclusive Education – a Student with SPE in an Inclusive School
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.4
PDF (Język Polski)
Gmerek Tomasz
75-92
Being a Mentor or Dilemmas and Traps of Mentoring
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.5
PDF (Język Polski)
Zbyszko Melosik
93-106
Soccer, American Isolationism and Paradoxes of Globalization
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.6
PDF (Język Polski)
Agnieszka Gromkowska-Melosik
107-115
The Individual, Neoliberalism and the Reductionism of Contemporary Education
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.7
PDF (Język Polski)
Cichocki Sylwester, Czysz Robert, Przybyła Tomasz, Klichowski Michał
117-129
„Still Offline”: Evidence from Qualitative Studies on the Hybridization of Spontaneous Cognitive Activity
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.8
PDF (Język Polski)
Przybylska Irena
131-156
Emancipatory or Instrumental – (Re)Construction of Competence-Based Education
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.9
PDF (Język Polski)
Zbyszko Melosik
157-172
Women's football in contemporary societies: between emancipation and marginalization
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.10
PDF (Język Polski)
Dorota Jawor-Przybyszewska
173-202
The Struggle for Recognition and Identity of Professional Actresses
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.11
PDF (Język Polski)
Janice Myck-Wayne, Anna Jakoniuk-Diallo
203-216
Supporting Very Young Children with Hearing Loss in the United States
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.12
PDF (Język Polski)
Joanna Sikorska
217-226
Culture and the World’s Creative Diversity
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.13
PDF
Michalina Kasprzak
227-236
Education in Out-Of-School Forms for Children – to Change Thinking About the Future
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.14
PDF
Jolanta Jarczyńska
237-260
Excessive Use of Social Networks by School Students – Characteristics of the Phenomenon
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.15
Agnieszka Rumianowska
261-272
Abaut the Essence of Langauge in the Process of Education with Special Attention to Language Education
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.16
PDF (Język Polski)
Beata Wołosiuk
273-288
Speech Disorders and School Readiness
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.17
PDF (Język Polski)
Marta Łuczak
289-306
Educational Mobility as a Turning Point in the Personal Biography
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.18
PDF (Język Polski)
Marcela Kościańczuk
307-322
Metaphors as the Tools of Creating Identity. Critical Discourse Analysis as a Method of Interpretation Dariusz Oko’s Discourse About the Homosexual Minority and Gender Studies Scholars
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.19
PDF (Język Polski)
Anna Rogozińska
323-334
The Museum as a Service Deliver and Visitor-Oriented Institution
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.20
PDF (Język Polski)
Wioletta Junik
335-358
[Selected Tools for Measuring Resilience Among Children and Adolescents from Risk Groups
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.21
PDF (Język Polski)
Yael Ilany
359-388
Odszkodowanie za bezprawne zwolnienie z pracy kobiet w ciąŜy w Izraelu
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.22
PDF
Adel Ayada
389-402
The Wedding Ceremony Among the Bedouins in the North of Israel
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.23
PDF
Mária Pisoňová
403-424
Przyczyny niezadowolenia nauczycieli edukacji przedszkolnej z warunków pracy
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.24
PDF
Rita Khawaly-Esawi
425-466
The Israeli Law’s Attitude Towards Minors’ Rights of Participation in Making Decisions Relating to Them
https://doi.org/10.14746/se.2016.41.25
PDF
REVIEWES AND NOTES
Alina Wróbel
447-452
MARIA DUDZIKOWA, SYLWIA JASKULSKA (RED.),Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? Seria „Kultura Szkoły”, t. 1, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016, ss. 5
PDF (Język Polski)
Jerzy Modrzewski
452-465
MACIEJ MUSKAŁA, „Odstąpienie od przestępczości” w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016, ss. 293.
PDF (Język Polski)
SCIENTIFIC LIFE
Agnieszka Bojarczuk, Natalia Kłysz-Sokalska, Anna Schmidt
467-470
Sprawozdanie z Międzynarodowego Seminarium Naukowo-Dydaktycznego „Uczony – student – nauczyciel – rodzic: idea wielostronnego partnerstwa realizowana na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM” Poznań, 23 września 2016 roku
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here