Neofilolog

Aktualny numer

Nr 61/2 (2023)
Opublikowany 2024 stycznia 2

Kwartalnik Neofilolog to recenzowane (double-blind) czasopismo naukowe wydawane przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne. Ukazuje się w wersji papierowej systematycznie od 1930 roku (z przerwą w latach 1940–1989), a od 2009 roku również w wersji elektronicznej. Jego głównym celem jest poszerzanie wiedzy o procesie nauczania i uczenia się języków nowożytnych, także w wymiarze społecznym i kulturowym, ujmowanym zarówno z perspektywy teoretycznej i/lub teoretyczno-praktycznej, jak i metodologicznej. Czasopismo ukazuje się cztery razy do roku w postaci jednorodnych tematycznie numerów, związanych z  tematyką dorocznych konferencji Towarzystwa. Są one publikowane na koniec kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień). Ponadto jeden lub dwa tomy w roku poświęcone są wybranej problematyce związanej z aktualnymi tendencjami w zakresie językoznawstwa, glottodydaktyki i akwizycji języków. Artykuły ukazują się w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim. 


INDEKSOWANE W: 
SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

SCImago Journal & Country Rank

Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2024): 70
INDEX COPERNICUS  ICV (2018): 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019): 94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173
ISSN (Online): 2545-3971
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:  Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Ogłoszenia

Call for papers Nr 63/2 - Perspectives on the Values of Silence and Speech in Foreign Language Education

You are invited to submit articles in Nr 63/2 - Perspectives on the Values of Silence and Speech in Foreign Language Education edited by Anna Jaroszewska, Agnieszka Kałdonek-Crnjaković and Dat Bao

This issue will address the value and meaning of silence in language education, covering the
following, but not limited to, subthemes/topics:Verbal and non-verbal participation in the
classroom, the role of silence and speech as learning space and learning resources, the inner
voice, mental processing, the shift between silence and talk, peer influence in relation to
silence and talk, silence and talk in task design, silence and speech in classroom management,
teacher silence, teacher talk, peer silence, peer speech, productive and unproductive silence,
productive and unproductive speech, learner experience with speech and silence, teacher
experience with speech and silence, teacher well-being as influenced by learner silence and
learner talk, among others. The article can be empirical-based, auto/duo/trio-ethnographic,
reflective, conceptual or philosophically interpretive. It can be a critical review nature that
challenges or expands the status quo in the field.


Date of publication: 15 December 2024
Length of article: 6000 words

Instructions for authors: Submissions | Neofilolog (amu.edu.pl)

Texts should be submitted by 30th of April 2024 to the address of the editors of the issue:

Agnieszka Kałdonek-Crnjaković: a.kaldonek2@uw.edu.pl


Więcej…

2024 marca 19

Nowy numer czasopisma Neofilolog 61/2 (2023)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy Neofilolog. Nr 61/2 pt. L’enseignement des langues de spécialité à l’heure de la globalisation powstał pod redakcją prof. Florence Mourlhon-Dallies i prof. UMCS dr hab. Magdaleny Sowy.

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie. Zespół redakcyjny Neofilologa
Więcej…

2023 grudnia 8

Wprowadzenie

Florence Mourlhon-Dallies, Magdalena Sowa
5-12
Introduction
PDF (Français (France))

Artykuły

Hervé Adami
13-24
Dans les soutes de la mondialisation : les insécurités langagières des travailleurs d’en bas
PDF (Français (France))
Elżbieta Gajewska
25-38
Préparer à évoluer dans un environnement professionnel multiculturel : l’(inter)culturel dans les manuels de spécialité affaires
PDF (Français (France))
Laura Guzman
39-56
La place des dimensions subjectives au sein de la préparation linguistique des publics mobiles à l’ère de la mondialisation
PDF (Français (France))
Guillaume Demont
57-72
Les concepts nomades. Voyage du concept de médiation de la didactique des langues aux sciences infirmières
PDF (Français (France))
Sebastian Piotrowski
73-88
Traduire en se décentrant : exemples d’écueils rencontrés par des étudiants en français de l’économie et de la finance
PDF (Français (France))
Cédric Sarré
89-108
Pour une approche glocale de la formation des enseignants de langues de spécialité (LSP) au XXIème siècle
PDF (Français (France))
Marie Lefelle
109-126
L’empathie en EHPAD : une pédagogie interculturelle à destination des aidants
PDF (Français (France))
Marta Wojakowska
127-141
Les rencontres virtuelles – une nouvelle opportunité de redéploiement international pour l’enseignement du français de la diplomatie ?
PDF (Français (France))
Anna Kuźnik, Marcin Walczynski, Regina Solová, Natalia Paprocka, Kaja Gostkowska
142-152
Report on implementing the EFFORT Erasmus+ project at the Faculty of Letters of the University of Wrocław
PDF (English)
Wyświetl wszystkie wydania