Vol. 40 No. 1 (2013)
Glottodidactica
Glottodidactica
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
DE
FR
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
DE
FR
Vol. 40 No. 1 (2013)
Published 2015 May 18
Issue Description
Redaktor: Barbara Skowronek
Articles
Hanna Komorowska
7-18
Past, Present and Future of Language Education
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.1
PDF (Język Polski)
Marianne Hepp
19-31
German as a Foreign Language: Why Learning German is worthwhile in the World today
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.2
PDF (Język Polski)
Silvia Bonacchi
35-47
The „communicative space” in culturological investigations about (im)politeness
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.3
PDF (Język Polski)
Hans Giessen
51-62
Medium, performance, and content: A theoretical meta-analysis on media-based learning
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.4
PDF (Język Polski)
Katarzyna Jopkiewicz
65-77
On the Essence of a Translation Unit
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.5
PDF (Język Polski)
Joanna Kic-Drgas
79-88
New perspectives on education of foreign language teachers
https://doi.org/10.14746/2013.40.1.6
PDF (Język Polski)
Kamila Kosturek
91-102
False friends – an obstacle to foreign language learning process only in theory or also in practice?
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.7
PDF (Język Polski)
Ksenia Kuzminykh
105-115
Writing, discourse ability and internet in German as foreign und native language lessons
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.8
PDF (Język Polski)
Iwona Machowicz
119-127
Orality and literality: How Polish learners of German perceive the distinction between spoken and written language on text level
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.9
PDF (Język Polski)
Magdalena Aleksandrzak
129-143
Approaches to describing and analyzing classroom communication
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.10
PDF (Język Polski)
Katarzyna Papaja
147-153
The role of a teacher in a CLIL classroom
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.11
PDF (Język Polski)
Karolina Kij
155-164
An Appeal for More Research on Individual Language Guidance
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.12
PDF (Język Polski)
Book reviews
Gabriela Gorąca-Sawczyk
167-168
Krzysztof Nerlicki. Lernerreflexionen im Blickpunkt. Polnische Gemianistikstudenten über ihre fremdsprachlichen Lern- und Kommunikationserfahrungen. Verlag Dr. Kovač: Hamburg 2011,418 S.
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.13
PDF (Deutsch)
Elżbieta Dziurewicz
168-170
Ryszard Lipczuk, Magdalena Lisiecka-Czop, Anna Sulikowska (Hrsg.). Frazeologizmy w słownikach niemiecko-polskich i polsko-niemieckich na przykładzie Pons Duży Słownik i Langenscheidt Słownik Partner. Zapol: Szczecin 2012, 204 S.
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.14
PDF (Deutsch)
Joanna Wypusz
171-172
Barbara Sadownik. Modulare Architektur der menschlichen Sprachfähigkeit. Kognitive und neurobiologische Dimensionen. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej: Lublin 2010, 413 S.
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.15
PDF (Deutsch)
Joanna Kic-Drgas
173-175
Joanna Zator-Peljan. Selbstbilder und Fremdbilder. Eine imagologische und xenologische Betrachtung essayistischer Texte von Matthias Kneip, Steffen Möller, Adam Sobczyński, Andrzej Stasiuk und Krzysztof Wojciechowski. Neisse Verlag/Quaestio: Dresden–Wrocław 2012, 202 S.
https://doi.org/10.14746/gl.2013.40.1.16
PDF (Deutsch)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here