No 52/2 (2019): Interculturalité dans la perspective épistémologique de la didactologie des langues et cultures en tant que science autonome
Interculturalité dans la perspective épistémologique de la didactologie des langues et cultures en tant que science autonome

Édité par Beata Karpińska-Musiał et Izabela Orchowska

Wprowadzenie

Beata Karpińska-Musiał, Izabela Orchowska
203-209
INTRODUCTION
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.1
PDF (English)

Artykuły

Christian Puren
213-226
L’INTERCULTUREL, UNE COMPOSANTE PARMI D’AUTRES DE LA COMPÉTENCE CULTURELLE
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.2
PDF
Agata Cierpisz
227-243
DISMANTLING INTERCULTURAL COMPETENCE – A PROPOSAL FOR INTERPRETING THE CONCEPT OF CRITICAL CULTURAL AWARENESS IN AN L2 TEACHING CONTEXT
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.3
PDF (English)
Anna Waszau
245-262
KU KONCEPTUALIZACJI WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ W RAMACH MODELU KOMPETENCJI (INTER)KULTUROWEJ NA GRUNCIE WSPÓŁCZESNEJ GLOTTODYDAKTYKI
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.4
PDF (Język Polski)
Grażyna Małgorzata Griso
263-277
O TRUDNOŚCIACH GLOTTODYDAKTYKÓW Z KONCEPTUALIZACJĄ POJĘCIA ŚWIADOMOŚCI INTERKULTUROWEJ. REFLEKSJA METAGLOTTODYDAKTYCZNA
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.5
PDF (Język Polski)
Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Krystyna Mihułka
281-297
KSZTAŁCENIE INTERKULTUROWE W DYDAKTYCE JĘZYKA NIEMIECKIEGO W POLSCE I W BADANIACH GERMANISTÓW. ANALIZA PORÓWNAWCZA WYBRANYCH DOKUMENTÓW I MATERIAŁÓW GLOTTODYDAKTYCZNYCH
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.6
PDF (Język Polski)
Jolanta Hinc
299-311
INTERKULTURELLE KOMPETENZ IN DER TRANSLATIONSDIDAKTIK VON DER THEORIE ZUR PRAXIS
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.7
PDF (Deutsch)
Hadrian Lankiewcz, Emilia Wąsikiewicz-Firlej
313-333
THEORETICAL CONSIDERATIONS FOR DEVELOPING INTERCULTURAL SENSITIVITY THROUGH TRANSLATION ACTIVITIES: BEYOND THE MONOLINGUAL PREMISE IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.8
PDF (English)
Giota Gatsi
335-349
ANALYSE DES PROPOS TENUS PAR DES REFUGIÉS MINEURS NON ACCOMPAGNÉS DANS DES TEXTES IDENTITAIRES. NOUVEAUX VECTEURS D’INCLUSION ?
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.9
PDF
Jean-Paul Narcy-Combes
353-371
COMMENT LA RÉFLEXION SUR LE TRANSCULTURING CONDUIT À REPENSER LA COMPÉTENCE INTERCULTURELLE
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.10
PDF
Martin Blaszk
373-387
THE PERFORMATIVE IN SECOND LANGUAGE EDUCATION: AN EXAMPLE OF THE COMPLEXITY OF THE DISCIPLINE
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.11
PDF (English)
Beata Karpińska-Musiał, Izabela Orchowska
389-410
MIĘDZYKULTUROWOŚĆ JAKO PRZESTRZEŃ DLA TRANSDYSCYPLINARNEJ METAANALIZY W GLOTTODYDAKTYCE I PEDAGOGICE MIĘDZYKULTUROWEJ – POLA WSPÓŁ-/ NIEZALEŻNOŚCI POJĘĆ, PARADYGMATÓW I CELÓW KSZTAŁCENIA
https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.12
PDF (Język Polski)