No. 18 (2023)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 18 (2023)
Published February 29, 2024
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Beata Przymuszała
1-4
Literatura, terapia, społeczeństwo, edukacja
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.1
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Monika Ładoń
5-22
Towards therapy. Female patients in the latest women's prose
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.2
PDF (Język Polski)
Bernadetta Żynis
23-36
Assist dying. The case of Swiderski
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.3
PDF (Język Polski)
Agnieszka Czyżak
37-50
The Texted Intensity – Self-therapeutic Strategies after Mother’s Death
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.4
PDF (Język Polski)
Małgorzata Okupnik
51-66
Mycophilia, mycopedagogy and mycotherapy in Long Litt Woon’s bereavement-related autobiography
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.5
PDF (Język Polski)
Agnieszka Rydz
67-80
The concept of logotherapy by Viktor E. Frankl as a possibility of healing with meaning
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.6
PDF (Język Polski)
Katarzyna Wądolny-Tatar
81-102
Therapy of intergenerational narration in Roksana Jędrzejewska-Wróbel's Stan splątania (State of Entanglement). Relationship study
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.7
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Agnieszka Kwiatkowska
103-114
Can you read? The psychoeducational potential of novels by Emilia Kiereś
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.8
PDF (Język Polski)
Kamila Berthold
115-126
Children „write down” martial law, adults „rework” traumas. Martial law memory in light of Dominick LaCapra’s theory
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.9
PDF (Język Polski)
Anna Krall
127-142
Anna Świrszczyńska – a therapeutic poet?
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.10
PDF (Język Polski)
Maria Skoczyńska
143-160
Out of place. Dissociative strategies in the poetry of Karin Boye and Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.11
PDF (Język Polski)
Mirosław Grzegórzek
161-172
Subjective anthropic cognitive strategies in characterizing characters
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.12
PDF (Język Polski)
Beata Prościak, Marcin Prościak, Renata Suszyło-Martula, Małgorzata Sroka
173-188
About the imperfections of ChatGPT and its dubious use in its current technological shape in teaching Polish and in scientific research
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.13
PDF (Język Polski)
Grażyna
189-196
Human and Truly Close. In Memory of Professor Swietłana Musijenko
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.15
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 18
Anna Marko
197-215
Antropologiczna potrzeba uczenia się – projekt dydaktyczny dla szkoły ponadpodstawowej
https://doi.org/10.14746/pi.2023.18.14
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here