Nr 27 (2024): Centra oświatowo-kulturowe Słowiańszczyzny, IX-XIX stulecie
Poznańskie Studia Slawistyczne
Poznańskie Studia Slawistyczne
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
Opis czasopisma
Cel i zakres tematyczny czasopisma
Polityka otwartego dostępu
Proces recenzji
Recenzenci
Zasady etyki
Zespół redakcyjny
Zgłoszenia
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 27 (2024)
Opublikowany 2025 marca 6
Centra oświatowo-kulturowe Słowiańszczyzny, IX-XIX stulecie
Marzanna Kuczyńska, Viviana Nosilia
9-15
Centra oświatowo-kulturowe Słowiańszczyzny, IX–XIX stulecie
PDF
Marzanna Kuczyńska, Viviana Nosilia
17-22
Slavic Educational and Cultural Centres, 9th–19th Centuries
PDF (English)
Centra oświatowo-kulturowe Słowiańszczyzny, IX-XIX stulecie
Marlena Gruda
25-43
Działalność Valentina Vodnika na rzecz świadomości językowej Słoweńców na przełomie XVIII i XIX wieku
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.1
PDF
Огняна Георгиева-Тенева
45-60
Началното образование в Княжество България (1878–1885)
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.2
PDF (Bulgarian)
Mirosława Hordy
61-80
„Przekleństwo” nauczania w przysłowiach polskich
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.3
PDF
Alla Kozhinowa
81-99
Edukacja na Białorusi Radzieckiej w latach 1918–1941: polski wśród innych języków państwowych
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.4
PDF
Damian Kubik (Tłumacz)
101-121
Z dziejów kształtowania się dubrownickiej inteligencji. Przedstawiciele, instytucje, formy działania w I połowie XIX wieku
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.5
PDF
Antonina Kurtok
123-139
Czasopismo „Biser” jako nośnik idei oświaty wśród bośniackich muzułmanów. Wartość progresywna i koncepcja emancypacyjna
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.6
PDF
Tomasz Kwoka
141-159
Rusińskie szkoły konfesyjne w Ruskim Krsturze i Kucurze w służbie zachowania języka, kultury i tożsamości Rusinów wojwodińskich
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.7
PDF
Сяргей Марозаў
161-183
Адукацыйна-культурна-рэлігійны асяродак Баруны як “месца памяці”
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.8
PDF (Byelorussian)
Наталя Маторіна
185–204
Освітянсько-педагогічний портрет Бруно Шульца на тлі портрета-біограми Дрогобицької гімназії імені Франца Йосифа I
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.9
PDF (Українська)
Natalia Panas
205-222
Nauczycielka między centrum a peryferiami. Jelicy Belović-Bernadzikowskiej droga do emancypacji w „Memuarach”
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.10
PDF
Ярослав Поліщук
223–238
Від слов’янофільства до національної ідеї: Світоглядна еволюція української еліти в ХІХ ст.
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.11
PDF (Українська)
Alena Rudenka
239–257
Mathematical knowledge in the Grand Duchy of Lithuania
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.12
PDF (English)
Stefan Zdravinac
259–274
Prosvetiteljski rad mitropolita Pavla Nenadovića: bukvarni katihizis Ortodoksos omologija
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.13
PDF (Srpski)
Poza tematem
Ирина Бетко
277–296
Типологические параллели мотивов дня рождения и дня смерти автора в творческом наследии Леси Украинки и Марины Цветаевой
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.14
PDF (Русский)
Agnieszka Będkowska-Kopczyk
297–314
Скопје има микроклима… Językowo-kulturowa analiza warstwy onimicznej i tekstowej repertuaru Vlatka Stefanovskiego
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.15
PDF
Artykuły recenzyjne
Тарас Пастух
317–327
Поміж фізичним і трансцендентним: У просторі прози Олеся Ульяненка
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.16
PDF (Українська)
Ana Takherboucht
329–345
Kontrastivna proučavanja glagola vizuelne percepcije u srpskom i slovenačkom jeziku
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.17
PDF (Srpski)
Prezentacje
Силвия Петкова
349–354
Оценки и стереотипи в мъжко-женските отношения: поглед към скритите послания на паремиите
https://doi.org/10.14746/pss.2024.27.18
PDF (Bulgarian)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się