Nr. 60/1 (2023): Interkulturowość w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
Neofilolog
Neofilolog
Home
Über uns
Über die Zeitschrift
Redaktion
Bewertungsverfahren
Grundsätze der Ethik
Open Access
Erklärung zum Schutz persönlicher Daten
Statistiken
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Herausgabeplan
Einreichung von Beiträgen
Mitteilungen
Kontakt
Suchen
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
Nr. 60/1 (2023)
Published April 3, 2023
Interkulturowość w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
Pod redakcją
Artura Gałkowskiego, Magdaleny Szeflińskiej-Baran i Joanny Ciesielki
Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)
Wprowadzenie
Artur Gałkowski, Magdalena Szeflińska-Baran, Joanna Ciesielka
7-17
Poszerzanie badań glottodydaktycznych nad interkulturowością
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.1
PDF (Język Polski)
Mieczysław Gajos
18-30
Non, je ne regrette rien… Odpowiedzi udzielone na pytania sobie postawione
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.2
PDF (Język Polski)
Artykuły
Francois Schmitt
31-44
Approche interculturelle et perspective co-culturelle en français langue étrangère en contexte pédagogique hétéroglotte
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.3
PDF (Français (France))
Irmina Kotlarska
45-59
Treści kulturowe w dawnych polskich podręcznikach do nauki języka angielskiego (1788–1950)
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.4
PDF (Język Polski)
Joanna Ozimska
60-73
Interkulturowość w wybranych podręcznikach do nauki włoskiego i angielskiego języka biznesu i ekonomii. Studium porównawcze
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.5
PDF (Język Polski)
Ewa Badyda
74-87
Cudzoziemiec w polskim świecie. Kreacja podręcznikowego bohatera w kontekście kształcenia świadomości interkulturowej¬ – na przykładzie serii Start
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.6
PDF (Język Polski)
Monika Sułkowska
88-100
O frazeologii i pragmatemach z perspektywy dydaktyki i translacji
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.7
PDF (Język Polski)
Marek Baran
101-115
Hola, guapo, ¿qué pasa? Formas de tratamiento como problema de sociopragmática intercultural y didáctica de lenguas
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.8
PDF (Język Polski)
Joanna Woch
116-129
Interkulturowa kompetencja komunikacyjna w nauczaniu akcentuacji języka rosyjskiego
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.9
PDF (Język Polski)
Sebastian Piotrowski, Katarzyna Sadowska-Dobrowolska
130-145
Język i kultura w przekładzie tekstów specjalistycznych
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.10
PDF (Język Polski)
Cecylia Tatoj, Rafael Sergio Balches Arenas
146-157
El profesor como mediador intercultural y su papel en la enseñanza de aspectos socioculturales a través de recursos lingüísticos y pragmáticos
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.11
PDF (Język Polski)
Magdalena Sowa
158-173
Dyskurs dydaktyczny w nauczaniu dwujęzycznym na przykładzie języka francuskiego
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.12
PDF (Język Polski)
Marta Wojakowska, Wojciech Sosnowski
174-186
„Językowy telemost” jako nowa forma kształcenia kompetencji interkulturowej i doskonalenia warsztatu nauczyciela języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.13
PDF (Język Polski)
Katarzyna Kowalik, Agnieszka Woch
187-200
Rozwijanie świadomości i wrażliwości kulturowej na warsztatach translatorskich z języka włoskiego na przykładzie podręcznika akademickiego Utile e traducibile. Esercizi di lessico settoriale e quotidiano
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.14
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kruk
201-212
Problemy tłumaczenia elementów kulturowych. O podejściu interkulturowym w nauczaniu języka obcego przez przekład
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.15
PDF (Język Polski)
Emilia Kubicka, Filip Olkiewicz
213-228
Odbiorca tłumaczenia w międzykulturowym treningu mediacyjnym (na przykładzie prac chińskich studentów polonistyki)
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.16
PDF (Język Polski)
Anna Kucharska
229-243
Il matrimonio e la famiglia nel Codice civile italiano: un'analisi contrastiva dei termini e delle espressioni del C.C. del 1942 e del C.C. aggiornato nel 2022
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.17
PDF (Język Polski)
Anna Godzich, Szymon Machowski
244-257
Komponent kulturowy w nauczaniu słownictwa na zajęciach z języka obcego na poziomie akademickim na przykładzie języka włoskiego –watykańskie kulinaryzmy jako kulturemy i elementy socjolektalne
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.18
PDF (Język Polski)
Mieczysław Gajos
258-273
Paris in den Liedern von Edith Piaf im Französischunterricht
https://doi.org/10.14746/n.2023.60.1.19
PDF (Język Polski)
×
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Passwort vergessen?
Eingeloggt bleiben
Einloggen
No account?
Register here