Tom 20 Nr 1(38) (2025): Sztuczna inteligencja i transhumanizm
Teologia i Moralność
Teologia i Moralność
Start
Aktualny numer
Archiwum
Zgłoś tekst
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Etyka publikacyjna
Recenzenci
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
Tom 20 Nr 1(38) (2025)
Opublikowany 2025 listopada 17
Sztuczna inteligencja i transhumanizm
Artykuły
Tomasz Kraj
9-23
Wizja człowieka w transhumanizmie jako problem teologiczny
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.1
PDF
Adam Zadroga
25–36
Sztuczna inteligencja w zarządzaniu: analiza etyczna z perspektywy katolickiej nauki społecznej
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.2
PDF
Marian Machinek
37–54
W jakiego Boga (nie) wierzą transhumaniści?
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.3
PDF
Monika Waluś
55–68
Ewangelia życia a ulepszanie życia. Od prometeizmu do transhumanizmu
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.4
PDF
Mateusz Dańczak
69–85
Sztuczna inteligencja w procedurze in vitro – dylematy etyczne i stanowisko Kościoła katolickiego
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.5
PDF
Varia
Jerzy Gocko
89–102
Zarządzanie strachem. Perspektywa etycznospołeczna
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.6
PDF
Szczepan Szpoton
103–116
Spowiedź dzieci: niebezpieczeństwo czy pomoc w wychowaniu?
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.7
PDF
Jan Klimek
117–132
Aktualność przesłania Józefa Sebastiana Pelczara w świetle współczesnego nauczania papieskiego o formacji wewnętrznej i kryzysie tożsamości kapłańskiej
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.8
PDF
Krzysztof Gryz
133–146
Kluczowe punkty moralnej nauki św. Augustyna
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.9
PDF
Wiesław Sikorski, Jarosław Czepczarz
147–159
Uważność z perspektywy neurokognitywistyki społecznej i jej implikacje terapeutyczne
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.10
PDF
Waldemar Szczerbiński
161–173
Pokojowa wizja państwa Izrael w wypowiedziach żydowskich rekonstrukcjonistów
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.11
PDF (English)
Małgorzata Królczyk
175–190
Małżeństwo jako wspólna droga do świętości
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.12
PDF
Łukasz Florczyk
191-212
Reperkusje Jezusowego wezwania do bezgranicznego przebaczania „z serca” (Mt 18,21-35) w Zapiskach więziennych bł. kard. Stefana Wyszyńskiego
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.13
PDF
Justyna Kapłańska
213–229
Psychologia: ancilla theologiae czy równorzędny partner? Refleksja w oparciu o wybrane wypowiedzi Magisterium na temat psychologii w XXI wieku
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.14
PDF
Tomasz Bierzyński
231–248
Profile moralne AI. Pomiar „postaw” dziesięciu chatbotów wobec katolickiego nauczania o rodzinie
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.15
PDF
Sylwia Guzdek
249–265
Społeczna odpowiedzialność klastrów – przyczynek do dyskusji nad etycznym wymiarem strategii struktur klastrowych
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.16
PDF
Wiktoria Kandzia, Łucja Gorska, Emilia Lichtenberg-Kokoszka
267–284
Poziom wiedzy rodziców na temat kompetencji poczętego dziecka. Analiza porównawcza badań prowadzonych w latach 2009 i 2025
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.17
PDF
Kazimierz Musioł
285–298
Samotność w niepłodności jako wyzwanie duszpasterskie
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.18
PDF
Recenzje
Tadeusz Zadykowicz
301–305
Młodzież w czasach próby – między dechrystianizacją a świętością
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.19
PDF
Sprawozdania
Agnieszka Wojtyra
309–314
Sprawozdanie z XII edycji „Marian Rusecki Memorial Lectures” – „Via ethica w dobie moralnego zagubienia” (12-13 marca 2025 r.)
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.20
PDF
Rozprawy doktorskie
Anna Piętoń
317–338
Efektywność coachingu w doradztwie zawodowym maturzystów – wyniki badań własnych
https://doi.org/10.14746/TIM.2025.38.1.21
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się