Neofilolog

Aktuelle Ausgabe

Nr. 65/1 (2025)
Published September 30, 2025

BESCHREIBUNG DER ZEITSCHRIFT

Die vierteljährlich erscheinende Neofilolog ist eine von Experten (double-blind) begutachtete Fachzeitschrift der Polnischen Neuphilologischen Gesellschaft. Sie wird seit 1930 systematisch in Papierform veröffentlicht (mit einer Unterbrechung in den Jahren 1940–1989) und erscheint seit 2009 auch in elektronischer Form.

Ihr Hauptziel ist es, aktuelle Erkenntnisse über Lehr- und Lernprozesse von modernen Sprachen, auch unter Berücksichtigung ihrer sozialen und kulturellen Dimensionen, aus theoretischer, anwendungsorientierter und  methodologischer Perspektive einem interessierten Fachpublikum zugänglich zu machen. Die Zeitschrift erscheint derzeit viermal im Jahr in Form von Themenheften im Zusammenhang mit den Jahreskonferenzen der Gesellschaft. Die Ausgaben werden jeweils zum Ende des Quartals (März, Juni, September, Dezember) veröffentlicht. Darüber hinaus widmen sich ein bzw. zwei Bände pro Jahr ausgewählten Themen im Zusammenhang mit aktuellen Trends in der Linguistik, der Glottodidaktik und dem Spracherwerb. Die Artikel erscheinen auf Polnisch, Englisch, Deutsch, Französisch und Spanisch. 

 

INDEXIERT IN:  SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar   JOURNAL METRICS:  

SCImago Journal & Country Rank

Die Zeitschrift „Neofilolog“ hat vom polnischen Ministerium für Wissenschaft und Hochschulbildungm 70 Punkte erhalten. 

INDEX COPERNICUS  ICV (2018)   92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019)   94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020)  100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

INDEX COPERNICUS  ICV (2024): 121.00

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173 ISSN (Online): 2545-3971 Die Artikel werden unter der CC-BY-ND-Lizenz veröffentlicht CREATIVE COMMONS CREATIVE COMMONS: 

Mitteilungen

Zaproszenie do nadsyłania artykułów do numeru tematycznego czasopisma Neofilolog

Redakcja czasopisma Neofilolog zaprasza do nadsyłania artykułów naukowych opartych na referatach wygłoszonych podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego pt. Mediacja i działania mediacyjne w komunikacji w językach obcych, zorganizowanej we wrześniu 2025 roku przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne oraz Uniwersytet SWPS, Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie.

Zachęcamy do przygotowywania artykułów w językach kongresowych (angielskim, niemieckim, francuskim). Istnieje również możliwość publikacji tekstów w języku polskim.

Artykuły należy składać do 10 grudnia 2025 r. za pośrednictwem platformy Pressto.


Mehr…

November 11, 2025

Nowy numer czasopisma Neofilolog 65/1 (2025)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy numer czasopisma Neofilolog Nr 65/1
pt. "Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką" pod redakcją Marioli Jaworskiej i Magdaleny Makowskiej.

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie.

Zespół redakcyjny czasopisma Neofilolog


Mehr…

October 31, 2025
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką

Artykuły

Magdalena Pieklarz-Thien
14-35
Rywalizacja pomiędzy rodzeństwem – o tym, co łączy i dzieli językoznawstwo i dydaktykę językową
PDF (Język Polski)
Beata Anna Peć
36-64
Fremdsprachenlehren und -lernen und das wissenschaftliche Umfeld. Spezifische Harmonie von Geistes- und Sozialwissenschaften in der Bildung der Fremdsprachenlehrkräfte
PDF (Język Polski)
Czesław Kiński, Bartosz Kiński, Agata Przyborowska
65-83
Big Five personality traits, attitudes towards Artificial Intelligence and the use of AI solutions in foreign language learners
PDF (English)
Anna Borkowska
84-103
Older adults’ willingness to communicate and emotions in the EFL classroom context: Results of a pilot study
PDF (English)
Jolanta Sujecka-Zając
104-121
Rozwijanie krytycznego myślenia w perspektywie glottodydaktycznej
PDF (Język Polski)
Piotr Matczak, Hanna Błauciak, Hanna Stelmaszczyk
122-145
Mentoring and process writing in developing high school L2 learners’ autonomy
PDF (English)
Mieczysław Gajos (Übersetzer/in)
146-159
Mikronauczanie a kształcenie i doskonalenie kompetencji fonologicznej w nauczaniu języka francuskiego jako obcego na poziomie akademickim
PDF (Język Polski)
Oskar Korczyński
160-173
Kompetencja fonologiczna w języku obcym z punktu widzenia studentów kierunków filologicznych. Perspektywa przyszłej kariery zawodowej
PDF (Język Polski)
Klaudia Gajewska
174-191
Voice assistance in task-based learning to mediate EFL texts
PDF (English)
Karol Niewiadomski
192-209
L’emploi des temps passés et des participes en français et en polonais en tant que formes parallèles dans l’enseignement/apprentissage du FLE
PDF (Français (France))
Joanna Aleksiejuk
210-233
Klasa społeczna ucznia a afordancje w nauce języka angielskiego
PDF (Język Polski)
Ilona Banasiak, Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
234-254
Edukacja językowa w Polsce: stan, wyzwania i perspektywy rozwoju. Część II: Nauczanie dwujęzyczne i CLIL
PDF (Język Polski)
Alle Ausgaben anzeigen