No. 12 (2020)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 12 (2020)
Published January 8, 2021
Wstęp
Krzysztof Koc
1-4
Humanistyka w szkole – tryb awaryjny
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.1
PDF (Język Polski)
Bogumiła Kaniewska, Tomasz Mizerkiewicz, Maria Kwiatkowska-Ratajczak
5-12
Pożegnanie Pani Profesor Bożeny Chrząstowskiej i zaproszenie do publikacji w poświęconym Jej numerze
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Zofia Agnieszka Kłakówna
13-30
Paradoxes of humanistic education
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.2
PDF (Język Polski)
Magdalena Ochwat
31-52
(Co-)thinking in the humanities. Literary eco-education in the Anthropocene era
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.3
PDF (Język Polski)
Krzysztof Biedrzycki
53-70
PISA: reading, reasoning, under standing and – misunderstandings
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.4
PDF (Język Polski)
Witold Bobiński
71-92
Profession: reporter. Film discourse on journalism during Polish language lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.5
PDF (Język Polski)
Katarzyna Błaszczyk
93-108
A school for the times… but which times? – about 2017 school education reform
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.6
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Piotr Kołodziej
109-140
The report from the besieged world
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.7
PDF (Język Polski)
Kinga Białek
141-158
Tasks of Polish language teachers in a re-invented school. How to teach students to learn
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.8
PDF (Język Polski)
Aleksandra Araszkiewicz
159-174
How to communicate with students online? Shapening moral values during Polish e-learning lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.9
PDF (Język Polski)
Anna Sałatarow
175-184
Remote learning – a challenge for education not only in the time of a pandemic
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.10
PDF (Język Polski)
Maciej Wróblewski
185-198
Literary Fun in Primary School. Careful Reading. Careful Writing
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.11
PDF (Język Polski)
Anna Wileczek, Agata Sroka
199-208
„Encoding Art” – Performative Decoding of the Self
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.12
PDF (Język Polski)
Weronika Kosmalska
209-220
Language during an epidemic, epidemic in the language
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.13
PDF (Język Polski)
Przeglądy
Joanna Zętar, Łukasz Kowalski
221-232
Technologies, historical storytelling, and the challenges of cultural animation
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.14
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 12
Elżbieta Kotarba
233-246
The pleasure of watching, or the film contexts of reading
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.15
PDF (Język Polski)
Dyskusje
- -
247
Zaproszenie do dyskusji na temat propozycji podstawy programowej do języka polskiego opracowanej przez prof. UJ dr hab. Krzysztofa Biedrzyckiego
PDF (Język Polski)
Krzysztof Biedrzycki
248-295
Propozycja podstawy programowej do języka polskiego
https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.16
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here