Vol. 41 (2018)
Yearbook of Pedagogy
Yearbook of Pedagogy
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
Vol. 41 (2018)
Published 2020 March 27
Full Issue
PDF (Język Polski)
Strona tytułowa
Strona tytułowa
Od Redakcji
Od Redakcji
Artykuły
Zbyszko Melosik
9-20
Passion and researcher’s identity
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0001
PDF (Język Polski)
Zbigniew Kwieciński
21-29
The lost chance of public education. Fatal heritage, escapism of the elites, sparks of hope
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0002
PDF (Język Polski)
Bogusław Śliwerski
31-43
Macro-political determinants of school culture
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0003
PDF (Język Polski)
Inetta Nowosad
46-62
School culture in its descriptive and normative understanding. Selected exemplifications
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0004
PDF (Język Polski)
Renata Góralska
63-79
Emotional culture. In searching of new concepts of the school practice
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0005
PDF (Język Polski)
Małgorzata Kosiorek
81-91
The local educational councils in the process of socializing school educatio
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0006
PDF (Język Polski)
Agnieszka Cybal-Michalska
93-103
SCHOLAR IN THE SPECTACLE OF PARAMETRIZATION – BETWEEN AUTHENTICITY AND GAME OF APPEARANCES
PDF
Maciej Zychowicz
105-113
WYKORZYSTANIE NOWYCH MEDIÓW W KONTEKŚCIE POPRAWY JAKOŚCI ŻYCIA POLSKICH SENIORÓW
PDF (Język Polski)
Edukacja w świecie - studia porównawcze
Eugenia Potulicka
115-150
„NAUCZYCIEL NAJWIĘKSZĄ WARTOŚCIĄ NASZEGO NARODU” – RETORYKA, PRAKTYKA I SKUTKI „REFORMY” KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI W ANGLII I WALII
PDF (Język Polski)
Maria Czerepaniak-Walczak
151-160
EDUKACJA POD BAOBABEM. O REFORMOWANIU SZKOLNICTWA W REPUBLICE KENII
PDF (Język Polski)
Mali Nets
161-170
FROM DIALOGUE TO A TRAINING FIELD. THE NEXT CHALLENGE OF PROFESSIONAL LEARNING OF NOVICE SCHOOL PRINCIPALS IN ISRAEL
PDF
Enas Majadley
171-181
ATTITUDES OF TEACHERS IN THE ARAB SCHOOLS IN ISRAEL TOWARDS INTEGRATION OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS
PDF
Elias Abu-Ghaneema
183-192
MEANINGFUL LEARNING: THE MAIN CONSTITUTIVE AND CONSECUTIVE COMPONENTS AND THEIR PRESENCE IN SCIENCE TEACHING
PDF
Metodologia i doniesienia z badań
Magda Karkowska
193-212
JAK BADAĆ SZKOŁĘ? – PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA BADAŃ JAKOŚCIOWYCH I MIESZANYCH W ANALIZIE I INTERPRETACJI RZECZYWISTOŚCI SZKOLNEJ NA TLE DYSKUSJI DOTYCZĄCEJ STRATEGII BADAWCZYCH
PDF (Język Polski)
Alicja Korzeniecka-Bondar
213-225
BADANIE CODZIENNEGO CZASU SZKOLNEGO NAUCZYCIELI – NAMYSŁ NAD WŁASNĄ PRAKTYKĄ BADAŃ FENOMENOGRAFICZNYCH
PDF (Język Polski)
Ewa Bochno
227-237
WSPÓLNOTOWOŚĆ HYBRYDOWA JAKO KATEGRORIA W OGLĄDZIE GRUP STUDENCKICH
PDF (Język Polski)
Anna Babicka-Wirkus
239-253
POZA INFANTYLIZACJĘ W EDUKACJI WYŻSZEJ. PRZYGOTOWANIE STUDENTÓW DO ŻYCIA W (NIE)BEZPIECZNYM SPOŁECZEŃSTWIE
PDF (Język Polski)
Mateusz Szafrański
255-261
PO DOŚWIADCZENIACH PISANIA PRACY MAGISTERSKIEJ W OBLICZU PRACY NAD ROZPRAWĄ DOKTORSKĄ. ESEJ O MOICH ZMAGANIACH Z WARSZTATEM BADAWCZYM
PDF (Język Polski)
Sylwia Jaskulska
263-275
POSTRZEGANIE SIEBIE JAKO CZŁOWIEKA I JAKO UCZNIA PRZEZ GIMNAZJALISTÓW I GIMNAZJALISTKI U PROGU PRZEJŚCIA DO SZKOŁY ŚREDNIEJ. DONIESIENIE Z BADAŃ
PDF (Język Polski)
Studia recenzyjne
Zuzanna Zbróg
277-287
DYLEMATY BADAŃ NAD DYNAMIKĄ WIEDZY PEDAGOGICZNEJ NAUCZYCIELI. RECENZJA RAPORTU OECD: SONIA GUERRIERO, RED., PEDAGOGICAL KNOWLEDGE AND THE CHANGING NATURE OF THE TEACHING PROFESSION, OECD PUBLISHING, PARIS 2017, S. 278
PDF (Język Polski)
Aneta Rogalska-Marasińska
289-295
ARKADIUSZ URBANEK, SYSTEM PENITENCJARNY WOBEC WYZWAŃ WIELOKULTUROWOŚCI – STUDIUM DIAGNOSTYCZNE, OFICYNA WYDAWNICZA IMPULS, KRAKÓW 2018, S. 278
PDF (Język Polski)
Aleksandra Mazurek
297-300
MONIKA SKURA, JA–INNY. RELACJE SPOŁECZNE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ, WYDAWNICTWA UW, WARSZAWA 2016, S. 192
PDF (Język Polski)
Z żałobnej karty
Bogusław Śliwerski
301-306
POŻEGNANIE WYBITNEJ PEDAGOG – PROFESOR MARII DUDZIKOWEJ
PDF (Język Polski)
Forum Młodych Pedagogów
307-308
POŻEGNANIE PROFESOR MARII DUDZIKOWEJ PRZEZ FORUM MŁODYCH PEDAGOGÓW PRZY KOMITECIE NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN
PDF (Język Polski)
Bogusław Śliwerski
309-315
Z ŻALEM ŻEGNAMY
PDF (Język Polski)
Działalność KNP PAN
Bogusław Śliwerski
317-353
INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KNP PAN W 2017 ROKU
PDF (Język Polski)
Magdalena Zapotoczna
355-365
XXXII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów: Kultura szkoły: Czym ona jest? Jak ją badać i o niej pisać? Zielona Góra–Łagów Lubuski, 17–22 września 2018 r.
PDF (Język Polski)
brak brak
367-368
WYKAZ KONFERENCJI NAUKOWYCH POD PATRONATEM KOMITETU NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN ZA LATA 2017–2018
PDF (Język Polski)
Z kroniki
Bogusław Śliwerski
369-370
OCENA NAUKOWA KOMITETU NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN ZA LATA 2015–2017
PDF (Język Polski)
Bogusław Śliwerski
371-375
PROFESOR ZBYSZKO MELOSIK – DOKTOREM HONORIS CAUSA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
PDF (Język Polski)
Aneta Makowska
377-381
NADANIE TYTUŁU DOKTORA HONORIS CAUSA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO PROF. ZW. DR. HAB. ZBYSZKO MELOSIKOWI
PDF (Język Polski)
Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski
383-384
NAGRODA NAUKOWA IM. WŁADYSŁAWA SPASOWSKIEGO Z PEDAGOGIKI W 2018 ROKU
PDF (Język Polski)
Wykaz prac doktorskich i habilitacyjnych
brak brak
385-396
WYKAZ PRAC HABILITACYJNYCH I DOKTORSKICH Z PEDAGOGIKI ZA ROK 2017
PDF (Język Polski)
Spis treści
397-398
Spis treści
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here