Tom 41 (2018)
Rocznik Pedagogiczny
Rocznik Pedagogiczny
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 41 (2018)
Opublikowany 2020 marca 27
Pełny numer
PDF
Strona tytułowa
Strona tytułowa
Od Redakcji
Od Redakcji
Artykuły
Zbyszko Melosik
9-20
PASJA I TOŻSAMOŚĆ NAUKOWCA
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0001
PDF
Zbigniew Kwieciński
21-29
PRZEGRANA SZANSA POLSKIEJ EDUKACJI PUBLICZNEJ. FATALNE DZIEDZICTWO, ISKRY NADZIEI
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0002
PDF
Bogusław Śliwerski
31-43
MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA KULTURY SZKOLNEJ
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0003
PDF
Inetta Nowosad
46-62
KULTURA SZKOŁY W ROZUMIENIU DESKRYPTYWNYM I NORMATYWNYM. WYBRANE EGZYMPLIFIKACJE
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0004
PDF
Renata Góralska
63-79
KULTURA EMOCJONALNA. W POSZUKIWANIU NOWYCH UJĘĆ PRAKTYKI SZKOLNEJ
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0005
PDF
Małgorzata Kosiorek
81-91
TERENOWE RADY OŚWIATOWE W PROCESIE USPOŁECZNIANIA EDUKACJI SZKOLNEJ
https://doi.org/10.2478/rp-2018-0006
PDF
Agnieszka Cybal-Michalska
93-103
SCHOLAR IN THE SPECTACLE OF PARAMETRIZATION – BETWEEN AUTHENTICITY AND GAME OF APPEARANCES
PDF (English)
Maciej Zychowicz
105-113
WYKORZYSTANIE NOWYCH MEDIÓW W KONTEKŚCIE POPRAWY JAKOŚCI ŻYCIA POLSKICH SENIORÓW
PDF
Edukacja w świecie - studia porównawcze
Eugenia Potulicka
115-150
„NAUCZYCIEL NAJWIĘKSZĄ WARTOŚCIĄ NASZEGO NARODU” – RETORYKA, PRAKTYKA I SKUTKI „REFORMY” KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI W ANGLII I WALII
PDF
Maria Czerepaniak-Walczak
151-160
EDUKACJA POD BAOBABEM. O REFORMOWANIU SZKOLNICTWA W REPUBLICE KENII
PDF
Mali Nets
161-170
FROM DIALOGUE TO A TRAINING FIELD. THE NEXT CHALLENGE OF PROFESSIONAL LEARNING OF NOVICE SCHOOL PRINCIPALS IN ISRAEL
PDF (English)
Enas Majadley
171-181
ATTITUDES OF TEACHERS IN THE ARAB SCHOOLS IN ISRAEL TOWARDS INTEGRATION OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS
PDF (English)
Elias Abu-Ghaneema
183-192
MEANINGFUL LEARNING: THE MAIN CONSTITUTIVE AND CONSECUTIVE COMPONENTS AND THEIR PRESENCE IN SCIENCE TEACHING
PDF (English)
Metodologia i doniesienia z badań
Magda Karkowska
193-212
JAK BADAĆ SZKOŁĘ? – PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA BADAŃ JAKOŚCIOWYCH I MIESZANYCH W ANALIZIE I INTERPRETACJI RZECZYWISTOŚCI SZKOLNEJ NA TLE DYSKUSJI DOTYCZĄCEJ STRATEGII BADAWCZYCH
PDF
Alicja Korzeniecka-Bondar
213-225
BADANIE CODZIENNEGO CZASU SZKOLNEGO NAUCZYCIELI – NAMYSŁ NAD WŁASNĄ PRAKTYKĄ BADAŃ FENOMENOGRAFICZNYCH
PDF
Ewa Bochno
227-237
WSPÓLNOTOWOŚĆ HYBRYDOWA JAKO KATEGRORIA W OGLĄDZIE GRUP STUDENCKICH
PDF
Anna Babicka-Wirkus
239-253
POZA INFANTYLIZACJĘ W EDUKACJI WYŻSZEJ. PRZYGOTOWANIE STUDENTÓW DO ŻYCIA W (NIE)BEZPIECZNYM SPOŁECZEŃSTWIE
PDF
Mateusz Szafrański
255-261
PO DOŚWIADCZENIACH PISANIA PRACY MAGISTERSKIEJ W OBLICZU PRACY NAD ROZPRAWĄ DOKTORSKĄ. ESEJ O MOICH ZMAGANIACH Z WARSZTATEM BADAWCZYM
PDF
Sylwia Jaskulska
263-275
POSTRZEGANIE SIEBIE JAKO CZŁOWIEKA I JAKO UCZNIA PRZEZ GIMNAZJALISTÓW I GIMNAZJALISTKI U PROGU PRZEJŚCIA DO SZKOŁY ŚREDNIEJ. DONIESIENIE Z BADAŃ
PDF
Studia recenzyjne
Zuzanna Zbróg
277-287
DYLEMATY BADAŃ NAD DYNAMIKĄ WIEDZY PEDAGOGICZNEJ NAUCZYCIELI. RECENZJA RAPORTU OECD: SONIA GUERRIERO, RED., PEDAGOGICAL KNOWLEDGE AND THE CHANGING NATURE OF THE TEACHING PROFESSION, OECD PUBLISHING, PARIS 2017, S. 278
PDF
Aneta Rogalska-Marasińska
289-295
ARKADIUSZ URBANEK, SYSTEM PENITENCJARNY WOBEC WYZWAŃ WIELOKULTUROWOŚCI – STUDIUM DIAGNOSTYCZNE, OFICYNA WYDAWNICZA IMPULS, KRAKÓW 2018, S. 278
PDF
Aleksandra Mazurek
297-300
MONIKA SKURA, JA–INNY. RELACJE SPOŁECZNE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ, WYDAWNICTWA UW, WARSZAWA 2016, S. 192
PDF
Z żałobnej karty
Bogusław Śliwerski
301-306
POŻEGNANIE WYBITNEJ PEDAGOG – PROFESOR MARII DUDZIKOWEJ
PDF
Forum Młodych Pedagogów
307-308
POŻEGNANIE PROFESOR MARII DUDZIKOWEJ PRZEZ FORUM MŁODYCH PEDAGOGÓW PRZY KOMITECIE NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN
PDF
Bogusław Śliwerski
309-315
Z ŻALEM ŻEGNAMY
PDF
Działalność KNP PAN
Bogusław Śliwerski
317-353
INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KNP PAN W 2017 ROKU
PDF
Magdalena Zapotoczna
355-365
XXXII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów: Kultura szkoły: Czym ona jest? Jak ją badać i o niej pisać? Zielona Góra–Łagów Lubuski, 17–22 września 2018 r.
PDF
brak brak
367-368
WYKAZ KONFERENCJI NAUKOWYCH POD PATRONATEM KOMITETU NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN ZA LATA 2017–2018
PDF
Z kroniki
Bogusław Śliwerski
369-370
OCENA NAUKOWA KOMITETU NAUK PEDAGOGICZNYCH PAN ZA LATA 2015–2017
PDF
Bogusław Śliwerski
371-375
PROFESOR ZBYSZKO MELOSIK – DOKTOREM HONORIS CAUSA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
PDF
Aneta Makowska
377-381
NADANIE TYTUŁU DOKTORA HONORIS CAUSA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO PROF. ZW. DR. HAB. ZBYSZKO MELOSIKOWI
PDF
Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski
383-384
NAGRODA NAUKOWA IM. WŁADYSŁAWA SPASOWSKIEGO Z PEDAGOGIKI W 2018 ROKU
PDF
Wykaz prac doktorskich i habilitacyjnych
brak brak
385-396
WYKAZ PRAC HABILITACYJNYCH I DOKTORSKICH Z PEDAGOGIKI ZA ROK 2017
PDF
Spis treści
397-398
Spis treści
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się