Nr. 65/1 (2025): Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką
Neofilolog
Neofilolog
Home
Über uns
Über die Zeitschrift
Redaktion
Bewertungsverfahren
Grundsätze der Ethik
Open Access
Erklärung zum Schutz persönlicher Daten
Statistiken
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Herausgabeplan
Einreichung von Beiträgen
Mitteilungen
Kontakt
Suchen
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
Nr. 65/1 (2025)
Published September 30, 2025
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką
Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)
Wprowadzenie
Mariola Jaworska, Magdalena Makowska
5-13
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką. Wprowadzenie
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.1
PDF (Język Polski)
Artykuły
Magdalena Pieklarz-Thien
14-35
Rywalizacja pomiędzy rodzeństwem – o tym, co łączy i dzieli językoznawstwo i dydaktykę językową
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.2
PDF (Język Polski)
Beata Anna Peć
36-64
Fremdsprachenlehren und -lernen und das wissenschaftliche Umfeld. Spezifische Harmonie von Geistes- und Sozialwissenschaften in der Bildung der Fremdsprachenlehrkräfte
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.3
PDF (Język Polski)
Czesław Kiński, Bartosz Kiński, Agata Przyborowska
65-83
Big Five personality traits, attitudes towards Artificial Intelligence and the use of AI solutions in foreign language learners
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.4
PDF (English)
Anna Borkowska
84-103
Older adults’ willingness to communicate and emotions in the EFL classroom context: Results of a pilot study
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.5
PDF (English)
Jolanta Sujecka-Zając
104-121
Rozwijanie krytycznego myślenia w perspektywie glottodydaktycznej
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.6
PDF (Język Polski)
Piotr Matczak, Hanna Błauciak, Hanna Stelmaszczyk
122-145
Mentoring and process writing in developing high school L2 learners’ autonomy
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.7
PDF (English)
Mieczysław Gajos (Übersetzer/in)
146-159
Mikronauczanie a kształcenie i doskonalenie kompetencji fonologicznej w nauczaniu języka francuskiego jako obcego na poziomie akademickim
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.8
PDF (Język Polski)
Oskar Korczyński
160-173
Kompetencja fonologiczna w języku obcym z punktu widzenia studentów kierunków filologicznych. Perspektywa przyszłej kariery zawodowej
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.9
PDF (Język Polski)
Klaudia Gajewska
174-191
Voice assistance in task-based learning to mediate EFL texts
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.10
PDF (English)
Karol Niewiadomski
192-209
L’emploi des temps passés et des participes en français et en polonais en tant que formes parallèles dans l’enseignement/apprentissage du FLE
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.11
PDF (Français (France))
Joanna Aleksiejuk
210-233
Klasa społeczna ucznia a afordancje w nauce języka angielskiego
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.12
PDF (Język Polski)
Ilona Banasiak, Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
234-254
Edukacja językowa w Polsce: stan, wyzwania i perspektywy rozwoju. Część II: Nauczanie dwujęzyczne i CLIL
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.13
PDF (Język Polski)
Recenzje
Katarzyna Kozińska
255-259
ŁUKASZ BOGUCKI AI w tłumaczeniach. Automatyzacja procesu przekładu w dobie sztucznej inteligencji Wydawnictwo Helion, 2025, 118 s.
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.14
PDF (Język Polski)
×
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Passwort vergessen?
Eingeloggt bleiben
Einloggen
No account?
Register here