Nr. 65/1 (2025): Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką
Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)

Artykuły

Magdalena Pieklarz-Thien
14-35
Rywalizacja pomiędzy rodzeństwem – o tym, co łączy i dzieli językoznawstwo i dydaktykę językową
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.2
PDF (Język Polski)
Beata Anna Peć
36-64
Fremdsprachenlehren und -lernen und das wissenschaftliche Umfeld. Spezifische Harmonie von Geistes- und Sozialwissenschaften in der Bildung der Fremdsprachenlehrkräfte
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.3
PDF (Język Polski)
Czesław Kiński, Bartosz Kiński, Agata Przyborowska
65-83
Big Five personality traits, attitudes towards Artificial Intelligence and the use of AI solutions in foreign language learners
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.4
PDF (English)
Anna Borkowska
84-103
Older adults’ willingness to communicate and emotions in the EFL classroom context: Results of a pilot study
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.5
PDF (English)
Jolanta Sujecka-Zając
104-121
Rozwijanie krytycznego myślenia w perspektywie glottodydaktycznej
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.6
PDF (Język Polski)
Piotr Matczak, Hanna Błauciak, Hanna Stelmaszczyk
122-145
Mentoring and process writing in developing high school L2 learners’ autonomy
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.7
PDF (English)
Mieczysław Gajos (Übersetzer/in)
146-159
Mikronauczanie a kształcenie i doskonalenie kompetencji fonologicznej w nauczaniu języka francuskiego jako obcego na poziomie akademickim
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.8
PDF (Język Polski)
Oskar Korczyński
160-173
Kompetencja fonologiczna w języku obcym z punktu widzenia studentów kierunków filologicznych. Perspektywa przyszłej kariery zawodowej
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.9
PDF (Język Polski)
Klaudia Gajewska
174-191
Voice assistance in task-based learning to mediate EFL texts
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.10
PDF (English)
Karol Niewiadomski
192-209
L’emploi des temps passés et des participes en français et en polonais en tant que formes parallèles dans l’enseignement/apprentissage du FLE
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.11
PDF (Français (France))
Joanna Aleksiejuk
210-233
Klasa społeczna ucznia a afordancje w nauce języka angielskiego
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.12
PDF (Język Polski)
Ilona Banasiak, Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
234-254
Edukacja językowa w Polsce: stan, wyzwania i perspektywy rozwoju. Część II: Nauczanie dwujęzyczne i CLIL
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.13
PDF (Język Polski)