Vol 33 No 1 (2023): Reprezentacje i konstrukty dzieciństwa
Reprezentacje i konstrukty dzieciństwa
Celé číslo
PDF (Język Polski)

INTRODUCTION

Alicja Dąbrowska, Robert Mielhorski, Beata Morzyńska-Wrzosek
12-23
Wstęp
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.1
PDF (Język Polski)

Articles

Weronika Kostecka, Maciej Skowera
27-45
Dlaczego Śnieżka łaknie krwi? Popkulturowe wariacje wampiryczne na temat Grimmowskiej baśni
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.2
PDF (Język Polski)
Isabel Kiani
47-66
Early English Translations of Grimm's "Children and Household Tales" as Children's Literature
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.3
PDF (English)
Eliza Pieciul-Karmińska
67-83
Kazirodztwo bez kary, czyli Wieloskórka z pierwszego wydania zbioru Kinder- und Hausmärchen (1812) braci Grimm jako unikalny wariant typu ATU 510b
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.4
PDF (Język Polski)
Kamila Kowalczyk
85-105
Funkcje (i konsekwencje) wybranych paratekstów w edycjach baśni Grimmowskich wydanych w latach 2000–2021. Prolegomena
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.5
PDF (Język Polski)
Ireneusz Szczukowski
107-119
„Dzieciątko, ostrym skrwawione krzemieniem”. O obrzezaniu Jezusa w poezji barokowej
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.6
PDF (Język Polski)
Alicja Dąbrowska
121-143
Pamięć, pamiętanie, zapominanie dzieciństwa w Trzy po trzy Aleksandra Fredry
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.7
PDF (Język Polski)
Barbara Zwolińska
145-163
Dzieci romantyczne – na krawędzi życia i śmierci
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.8
PDF (Język Polski)
Robert Mielhorski
165-182
Pomiędzy polemiką a deskrypcją. Mieczysława Jastruna „literacka” antropologia dzieciństwa (na przykładzie wspomnień i opowiadania Wychowanie prowincjonalne)
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.9
PDF (Język Polski)
Katarzyna Wądolny-Tatar
183-202
Zakłócona alegoryzacja dzieciństwa w Szumie Magdaleny Tulli
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.10
PDF (Język Polski)
Joanna Maria Chłosta-Zielonka
203-224
Choroba jako życie w świetle opowieści maladycznych o dzieciach i dla dzieci Katarzyny Ryrych
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.11
PDF (Język Polski)
Beata Morzyńska-Wrzosek
225-243
Dziecko w doświadczeniu maternalnym. O wierszach Joanny Mueller
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.12
PDF (Język Polski)
Marek Kurkiewicz
245-257
Zrób mi jakąś krzywdę… Jakuba Żulczyka jako współczesny „pamiętnik z okresu dojrzewania”
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.13
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kocznur
277-289
Stan przejściowy: o konstrukcie dzieciństwa w powieściach Anny Cieplak na tle polskiej i anglojęzycznej literatury dla nastolatków
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.15
PDF (Język Polski)
Magdalena Bednarek
259-276
Dzieciństwo w cieniu wojny – przedstawienie pojęcia wojny we współczesnych narracyjnych książkach obrazkowych dla dzieci
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.14
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kwiatkowska
291-309
Obraz rodziny w polskich i francuskich książkach dla dzieci
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.16
PDF (Język Polski)
Patryk Witczak
311-330
Dzieciństwo w literackich utopiach komunistycznych pierwszej połowy XX wieku
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.17
PDF (Język Polski)
Aleksandra Wieczorkiewicz
331-349
Německé cesty Petra Pana. O německém ději v prvním polském překladu románu J. M. Barrieho „Peter Pan in Kensington Gardens"
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.18
PDF (Język Polski)
Margot Hillel
351-364
(Re)Examining Teenagers in Award-winning Australian Books for Young Readers
https://doi.org/10.14746/por.2023.1.19
PDF (English)